سامر حبیبی: بداههنوازی مهمترین و بالاترین درجه از درک موسیقی شرقی است
دوشنبه, 8 آبان 1396

آلبوم «جویبار لحظهها» دونوازی کمانچه و تمبک سامر حبیبی و بهنام معصومی از سوی مؤسسۀ فرهنگی هنری ماهور منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، سامر حبیبی نوازندۀ کمانچه در ابتدا در مورد هنربداههنوازی گفت: رسیدن به هنر بداههنوازی مهمترین و بالاترین درجه از درک موسیقی شرقی است. هنرمند بداههنواز با تکیه بر دانش و تجربه و درک موسیقی سرزمین خود، در ذهن خلاقش موسیقی میسازد و مینوازد.
وی در ادامه توضیح داد: این نوع بداههپردازی نیاز به پشتوانهی شناخت موسیقی، تکنیک، آهنگسازی، درک ریتم و سرعت در هماهنگی ذهن و دست دارد. در کنار همۀ این عوامل سالها تمرین و آزمون و خطا و ویرایش در لحظه را نیز باید اضافه کرد.
او در مورد موسیقی آوازی اضافه کرد: در موسیقی آوازی فرصت بیشتری برای هماهنگی هست اما در قطعات ریتمیک، بهویژه قطعاتی با ریتم و ضربآهنگ سریع، این فرصت به حداقل میرسد و کار را بسی دشوارتر مینماید.
حبیبی در مورد این آلبوم خاطرنشان کرد: اثری که میشنوید حاصل اولین تجربۀ همنوازی بنده با دوست و هنرمند ارجمند آقای بهنام معصومی است و کاملاً بداهه و بدون هماهنگی قبلی اجرا شده است. بهجز قطعۀ آخر که رنگ دشتی، اثر استاد بیگجهخانی است، تمامی قطعات و آوازها در لحظه ساخته و اجرا شدهاند.


جای خالی آثار آهنگسازان ایرانی در جشنواره موسیقی جوان
داوود گنجهای:جشنواره جوان از سایر جشنوارههای موسیقی موفقتر عمل کرده است
علی اکبر مرادی: جشنواره موسیقی جوان باید منطقهای برگزار شود
ارسلان طیبی: هوای علاقمندان به موسیقی نواحی را داشته باشیم
وقتی رتبه مهمتر از تجربه میشود
فراخوان همکاری داوطلبانه با چهل و یکمین جشنواره بینالمللی موسیقی فجر
تمدید مهلت فراخوان چهل و یکمین جشنواره بینالمللی موسیقی فجر
جایزه ۷۰ میلیونی پوستر جشنواره موسیقی فجر/پوستر ۲۰ مهر رونمایی میشود
دیدار سرپرست معاونت هنری ارشاد با شورای سیاستگذاری جشنواره موسیقی فجر
انتشار فراخوان طراحی پوستر ۴۱مین جشنواره موسیقی فجر
جشنواره موسیقی نواحی باید مردمی برگزار شود
بخش مستقلی برای موسیقی نواحی ایران تشکیل شود
بخش مردمشناسی جشنواره موسیقی نواحی مغفول مانده است
جشنواره موسیقی نواحی ایران باید از نگاه گلخانهای و پروژهای رها شود
آیین نامه جشنواره موسیقی نواحی ایران تدوین میشود