X

حافظان کل ردیف در جشنواره ملی موسیقی جوان

جمعه, 1 شهریور 1398

به گزارش روابط عمومی سیزدهمین جشنواره موسیقی جوان، تالار رودکی در این روز از نوازندگان سازهای سنتور، سه‌تار، تار، قانون، کمانچه و آواز میزبانی کرد و نفرات راه یافته به مرحله نهایی مقابل هیأت داورانی متشکل از مینا افتاده، داریوش پیرنیاکان، علی‌اکبر شکارچی، حسین علیزاده، مجید کیانی و حمیدرضا نوربخش قرار گرفتند و به اجرای قطعات خود پرداختند.
بر اساس این گزارش، جشنواره در بخش اول از نوازندگان ساز تار کار خود را آغاز کرد و در ابتدا سیدعلی نظام الدینی به روی صحنه آمد و قطعات خود را اجرا کرد و پس از او فرداد سعیدی از این رده سنی مقابل هیأت داوران قرار گرفت و به تارنوازی پرداخت.
در بخش ساز سه‌تار نیز نصرت الله اکبری از رده سنی الف تنها شرکت‌کننده این بخش بود.
در بخش ساز کمانچه، دامون قاسمی از رده سنی ب نیز تنها شرکت‌کننده این بخش بود.
در بخش ساز سنتور، کارن احمدی از رده سنی الف به روی صحنه آمد و قطعات خود را اجرا کرد و پس از او، مهران آقاجانی از رده سنی ب مقابل هیأت داوران قرار گرفت و به اجرای قطعات خود پرداخت.
در بخش ساز قانون نیز تنها یک شرکت‌کننده وجود داشت و نگار غفاری از رده سنی ب به روی صحنه آمد و قطعات خود را اجرا کرد.
بخش پایانی نیز به آواز اختصاص داشت و ادیب تیرانداز از رده سنی ج روی صحنه حاضر شد و به نغمه سرایی پرداخت.
بخش دوم و پایانی روز بیست و یکم جشنواره، به نشست نقد و بررسی آثار اجراها اختصاص داشت و هیأت داوران اجراهای امروز را مورد نقد و بررسی قرار دادند. هومان اسعدی (دبیر جشنواره)، مجید کیانی، مینا افتاده، علی اکبر شکارچی، حسین علیزاده و داریوش پیرنیاکان (اعضای هیأت داوران) در این نشست حضور داشتند.

آئین اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، روز سه شنبه پنجم شهریورماه از ساعت ۱۸ در تالار وحدت برگزار می‌شود.

چاپ
>