انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

حافظان کل ردیف در جشنواره ملی موسیقی جوان

به گزارش روابط عمومی سیزدهمین جشنواره موسیقی جوان، تالار رودکی در این روز از نوازندگان سازهای سنتور، سه‌تار، تار، قانون، کمانچه و آواز میزبانی کرد و نفرات راه یافته به مرحله نهایی مقابل هیأت داورانی متشکل از مینا افتاده، داریوش پیرنیاکان، علی‌اکبر شکارچی، حسین علیزاده، مجید کیانی و حمیدرضا نوربخش قرار گرفتند و به اجرای قطعات خود پرداختند.
بر اساس این گزارش، جشنواره در بخش اول از نوازندگان ساز تار کار خود را آغاز کرد و در ابتدا سیدعلی نظام الدینی به روی صحنه آمد و قطعات خود را اجرا کرد و پس از او فرداد سعیدی از این رده سنی مقابل هیأت داوران قرار گرفت و به تارنوازی پرداخت.
در بخش ساز سه‌تار نیز نصرت الله اکبری از رده سنی الف تنها شرکت‌کننده این بخش بود.
در بخش ساز کمانچه، دامون قاسمی از رده سنی ب نیز تنها شرکت‌کننده این بخش بود.
در بخش ساز سنتور، کارن احمدی از رده سنی الف به روی صحنه آمد و قطعات خود را اجرا کرد و پس از او، مهران آقاجانی از رده سنی ب مقابل هیأت داوران قرار گرفت و به اجرای قطعات خود پرداخت.
در بخش ساز قانون نیز تنها یک شرکت‌کننده وجود داشت و نگار غفاری از رده سنی ب به روی صحنه آمد و قطعات خود را اجرا کرد.
بخش پایانی نیز به آواز اختصاص داشت و ادیب تیرانداز از رده سنی ج روی صحنه حاضر شد و به نغمه سرایی پرداخت.
بخش دوم و پایانی روز بیست و یکم جشنواره، به نشست نقد و بررسی آثار اجراها اختصاص داشت و هیأت داوران اجراهای امروز را مورد نقد و بررسی قرار دادند. هومان اسعدی (دبیر جشنواره)، مجید کیانی، مینا افتاده، علی اکبر شکارچی، حسین علیزاده و داریوش پیرنیاکان (اعضای هیأت داوران) در این نشست حضور داشتند.

آئین اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، روز سه شنبه پنجم شهریورماه از ساعت ۱۸ در تالار وحدت برگزار می‌شود.