X
بهمن جاح امینی:

راهنمایی‌های داوران باعث پیشرفت نوازندگان جوان می‌شود

پنجشنبه, 10 مرداد 1398

پنجمین روز جشنواره ملی موسیقی جوان با برگزاری اجراهای موسیقی کردستان در بخش های دیوان، شمشال، آواز، دوزله، نرمه نای، ضرب و دهل نهم مردادماه در تالار رودکی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سیزدمین جشنواره ملی موسیقی جوان، نفرات راه یافته به مرحله نهایی در این بخش مقابل هیأت داورانی متشکل از بهمن حاج امینی و حمیدرضا اردلان حاضر شدند و به اجرای قطعات خود پرداختند.

راهنمایی‌های داوران باعث پیشرفت نوازندگان جوان می‌شود

بهمن حاج امینی عضو هیأت داوران بخش موسیقی نواحی در مورد اجراهای روز پنجم جشنواره موسیقی جوان گفت: استقبال از جشنواره نسبت به سال‌های گذشته بهتر بود و شرکت‌کننده‌های بیشتری در تمام رده‌های سنی در این جشنواره حضور داشتند. خوشبختانه در بخش سازهای دوزله و شمشال هنرمندان زیادی شرکت کردند و ما نگران این موضوع بودیم که این سازها فراموش شوند اما در حال حاضر می‌بینیم که جوانان به این سازها روی آوردند و این موضوع باعث خوشحالی است و یکی از نقاط قوت برگزاری جشنواره موسیقی جوان هم همین موضوع است.

به هر حال تمام نوازندگانی که در این جشنواره شرکت کردند، جوان هستند. تعدادی از آن‌ها در سطح عالی بودند اما تعدادی از نوازندگان هم هستند که هنوز جای کار و تلاش بیشتری دارند و باید بیشتر تلاش و تمرین داشته باشند که آن‌ها هم به سطح عالی برسند. ضمن اینکه توضیحاتی هم که داوران در طی اجراها به آن‌ها می‌دهند باعث می‌شود که نقاط ضعفشان را بدانند و تلاش کنند تا در سال‌های آینده که مجددا در این جشنواره شرکت می‌کنند، این نواقص را برطرف کنند و کیفیت اجراهایشان را بالا ببرند.

برگزاری جشنواره موسیقی موسیقی جوان تا حدود زیادی می‌تواند به جوانان کمک کند. به دلیل اینکه برای جوانان امکاناتی فراهم می‌شود که در این جشنواره حضور داشته باشند و خودشان را محک بزنند. ضمن اینکه این جشنواره نیز از نفرات برگزیده تقدیر به عمل می‌آورد و این موضوع باعث می‌شود که جوانان انگیزه بیشتری داشته باشند.

سیزدهمین دورۀ جشنوارۀ ملی موسیقی جوان با دبیری هومان اسعدی و با مشارکت اساتید موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر موسیقی و با همکاری بنیاد رودکی از تاریخ ۵ مردادماه تا ۵ شهریورماه سال جاری در تالار رودکی تهران برگزار خواهد شد.

چاپ
>