X
در خانه هنرمندان ایران

مراسم بزرگداشت هرمز فرهت برگزار شد

سه شنبه, 11 اردیبهشت 1397

مراسم بزرگداشت هرمز فرهت موسیقیدان معاصر سه شنبه ۱۱ اردیبهشت در سالن شهناز خانه هنرمندان با حضور چهره‌های سرشناس حوزه موسیقی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، در این مراسم لوریس چکناواریان با اشاره به فعالیت های فرهت در حوزه موسیقی گفت: فرهت در حوزه‌های مختلف موسیقی کار کرده است و کارنامه بسیار درخشانی دارد.

هوشنگ کامکار دیگر سخنران این مراسم بود که با بیان اینکه این موسیقدان دانش بالایی در حرفه خود دارد، بیان کرد: استاد فرهت دانش بسیار زیادی در حوزه موسیقی کلاسیک ایرانی دارد که می‌تواند به چندین کتاب تبدیل شود.

در بخش دیگر این مراسم شاهین فرهت هم در سخنانی گفت: کارهای فرهت در موسیقی برای ما الگو و فراموش نشدنی است.

هرمز فرهت آخرین سخنران این مراسم بود که با سپاس از این برگزاری این بزرگداشت درباره وضعیت موسیقی ایران گفت: تاریخ موسیقی ما فاقد آهنگسازی است و باید عزت موسیقی را حفظ کرد.

فرهت در سال ۱۳۰۷ در تهران متولد شد. او از دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس (UCLA) در رشته موسیقی لیسانس گرفت و سپس در رشته آهنگسازی کالج میلز در رشته آهنگسازی نزد داریوس میو آموزش دید و در نهایت از یو.سی.ال. ای دکترای موسیقی‌شناسی دریافت کرد.

او در سال ۱۳۳۶ در طول پژوهش‌های خود برای دریافت دکترای موسیقی‌شناسی با استفاده از بورس بنیاد فورد به ایران آمد و نزد حسین صبا (سنتور) و نصرالله زرین‌پنجه (سه‌تار) با موسیقی کلاسیک ایرانی آشنا شد.

هرمز فرهت موسیقی تعدادی از فیلم‌های سینمای ایران از جمله «گاو»، «پستچی» و «آرامش در حضور دیگران» را ساخته است.

 

منبع: خبرآنلاین

چاپ
>