X

شاهین فرهت: موسیقی پیوستگی عمیق احساسی با زندگی هر فرد دارد

چهارشنبه, 23 بهمن 1398

پیام دبیر سی‌وپنجمین جشنواره موسیقی فجر در آستانه برگزاری جشنواره منتشر شد.

به گزارش نای، در این پیام آمده است:

موسیقی پیوستگی عمیق احساسی با زندگی هر فرد دارد و آن را نیرو می‌بخشد. سرزمین پهناور ایران از موسیقی‌های مختلف تشکیل شده است. موسیقی نواحی، نمایشگر احساسات عمیق مردم این سرزمین است و از طرف دیگر موسیقی ردیف دستگاهی یا موسیقی شهری با نظم مشخص آن، نشان‌دهنده‌ی گسترش ملودی‌های دل‌انگیز و احساسات پاک ایرانیان می‌باشد. با ایجاد مراکز آکادمیک موسیقی، شناخت آهنگسازان بزرگ نیز فراهم شده است و در نتیجه قدرت خلاقیت و درک جوانان ایران را بالا برده است.

رویدادها و جشنواره‌های موسیقی از جمله جشنواره موسیقی فجر فرصتی است تا شناختی از وضعیت موسیقی و ظرفیت‌های هنرمندان و جوانان و اجرای آثارشان فراهم شود و گونه‌های مختلف موسیقی متناسب با سلایق متنوع کنار هم ارائه شود. سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر و حضور گروه‌هایی در انواع موسیقی بیانگر بالندگی و پویایی موسیقی است که در متن جامعه امروز ما جریان دارد و ضرورت دارد با شناخت نیازها و توانمندی‌های آن به آینده موسیقی ایران بیندیشیم.

هیئت انتخاب آثار و گروه‌های سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجربا تشکیل ۱۷ جلسه و با نگاه کارشناسی، تخصصی و جامع به موسیقی و جشنواره، گروه‌هایی را برای حضور در جشنواره انتخاب کرد. از همراهی این عزیزان سپاسگزارم و از تلاش همکاران عزیز ستاد جشنواره قدردانی می‌کنم. یاد هنرمندانی که امروز نیستند اما در دل‌های ما جای دارند گرامی باد.

چاپ
>