X

عود نوازان با قانون در جشنواره ملی موسیقی جوان نواختند

سه شنبه, 22 مرداد 1398

به گزارش روابط عمومی سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، چهاردهمین روز این جشنواره در بخش موسیقی دستگاهی به سازهای عود و قانون اختصاص داشت و نفرات راه یافته به مرحله نهایی مقابل هیأت داوران قرار گرفتند. در این روز حسین بهروزی‌نیا، محمد فیروزی و سعید نایب‌محمدی هیأت داوران ساز عود و مینا افتاده، پریچهر خواجه و ملیحه سعیدی هیأت داوران ساز قانون را تشکیل می دادند.

بر اساس این گزارش، بخش نخست چهاردهمین روز جشنواره ملی موسیقی جوان به ساز عود اختصاص داشت و رده سنی الف که به دو بخش الف ۱ و الف ۲ تقسیم شده بودند، آغازگر این بخش بودند. در ابتدا منصور تاج الدینی از رده سنی الف ۱ به روی صحنه آمد و قطعات خود را آغاز کرد. پس از او ماکان رضا نورمحمدی و آوا پریشانی از این رده سنی و همچنین صدرا ساعی دهقان، حمید کریمیان تکبلاغ، امیرحسین اسفندیاری، ماهور براره، آوین احمدی و نگین لشگری از رده سنی الف ۲ به نوبت به روی صحنه حاضر شدند و قطعات خود را اجرا کردند.

پس از آن نوبت به گروه سنی ب رسید و عودنوازان این رده سنی شامل ستار محمدی، محمدرضا حسن خانی، ماه گل مقتدر و امیررضا نصیری بودند. سپس نوبت به گروه سنی ج رسید و هومن شیرعلی و محمد توکلی شوریجه مقابل هیات داوران قرار گرفتند و به اجرای قطعات خود پرداختند.

در پایان بخش نخست چهاردهمین روز جشنواره، نشست نقد و بررسی اجراها برگزار شد و اعضای هیأت داوران اجراها را مورد نقد و بررسی قرار دادند.

بخش دوم چهاردهمین روز جشنواره موسیقی جوان به ساز قانون اختصاص داشت و شرکت کنندگان راه یافته به مرحله نهایی در دو رده سنی الف و ب به رقابت با یکدیگر پرداختند. مایسا نادری، ستایش سادات موسوی وند، محیا سادات حسینی نژاد، فاطمه بهرامی، نگار سوهانی، باربد یکدانه، زینب بابایی فرد و ستایش حامدی از رده سنی الف مقابل هیات داوران قرار گرفتند و قطعات خود را اجرا کردند.

 

سپس نوبت به گروه سنی ب رسید و کیمیا عماری و نگار غفاری به روی صحنه حاضر شدند و به اجرای قطعات خود پرداختند.

بخش سوم و پایانی روز چهاردهم، به نشست نقد و بررسی اجراها اختصاص یافت و هیأت داوران اجراها را مورد بررسی قرار دادند. مینا افتاده، پریچهر خواجه، ملیحه سعیدی و هومان اسعدی در این نشست حضور داشتند.

سیزدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان با دبیری هومان اسعدی و با مشارکت اساتید موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر موسیقی و با همکاری بنیاد رودکی از تاریخ ۵ مردادماه تا ۵ شهریورماه سال جاری در تالار رودکی تهران در حال برگزاری است.

چاپ
>