انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

عود نوازان با قانون در جشنواره ملی موسیقی جوان نواختند

به گزارش روابط عمومی سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، چهاردهمین روز این جشنواره در بخش موسیقی دستگاهی به سازهای عود و قانون اختصاص داشت و نفرات راه یافته به مرحله نهایی مقابل هیأت داوران قرار گرفتند. در این روز حسین بهروزی‌نیا، محمد فیروزی و سعید نایب‌محمدی هیأت داوران ساز عود و مینا افتاده، پریچهر خواجه و ملیحه سعیدی هیأت داوران ساز قانون را تشکیل می دادند.

بر اساس این گزارش، بخش نخست چهاردهمین روز جشنواره ملی موسیقی جوان به ساز عود اختصاص داشت و رده سنی الف که به دو بخش الف ۱ و الف ۲ تقسیم شده بودند، آغازگر این بخش بودند. در ابتدا منصور تاج الدینی از رده سنی الف ۱ به روی صحنه آمد و قطعات خود را آغاز کرد. پس از او ماکان رضا نورمحمدی و آوا پریشانی از این رده سنی و همچنین صدرا ساعی دهقان، حمید کریمیان تکبلاغ، امیرحسین اسفندیاری، ماهور براره، آوین احمدی و نگین لشگری از رده سنی الف ۲ به نوبت به روی صحنه حاضر شدند و قطعات خود را اجرا کردند.

پس از آن نوبت به گروه سنی ب رسید و عودنوازان این رده سنی شامل ستار محمدی، محمدرضا حسن خانی، ماه گل مقتدر و امیررضا نصیری بودند. سپس نوبت به گروه سنی ج رسید و هومن شیرعلی و محمد توکلی شوریجه مقابل هیات داوران قرار گرفتند و به اجرای قطعات خود پرداختند.

در پایان بخش نخست چهاردهمین روز جشنواره، نشست نقد و بررسی اجراها برگزار شد و اعضای هیأت داوران اجراها را مورد نقد و بررسی قرار دادند.

بخش دوم چهاردهمین روز جشنواره موسیقی جوان به ساز قانون اختصاص داشت و شرکت کنندگان راه یافته به مرحله نهایی در دو رده سنی الف و ب به رقابت با یکدیگر پرداختند. مایسا نادری، ستایش سادات موسوی وند، محیا سادات حسینی نژاد، فاطمه بهرامی، نگار سوهانی، باربد یکدانه، زینب بابایی فرد و ستایش حامدی از رده سنی الف مقابل هیات داوران قرار گرفتند و قطعات خود را اجرا کردند.

 

سپس نوبت به گروه سنی ب رسید و کیمیا عماری و نگار غفاری به روی صحنه حاضر شدند و به اجرای قطعات خود پرداختند.

بخش سوم و پایانی روز چهاردهم، به نشست نقد و بررسی اجراها اختصاص یافت و هیأت داوران اجراها را مورد بررسی قرار دادند. مینا افتاده، پریچهر خواجه، ملیحه سعیدی و هومان اسعدی در این نشست حضور داشتند.

سیزدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان با دبیری هومان اسعدی و با مشارکت اساتید موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر موسیقی و با همکاری بنیاد رودکی از تاریخ ۵ مردادماه تا ۵ شهریورماه سال جاری در تالار رودکی تهران در حال برگزاری است.