X

ارکستر آوازی «هزارصدا» تشکیل می‌شود

سه شنبه, 1 بهمن 1398

هزارصدا در نظر دارد با فراخواندن کلیۀ کودکان و نوجوانان علاقمند به خوانندگی، گروه آوازی بزرگی را برای اجرای آثار نوستالژیک ویژۀ سن و سلیقۀ آنها تشکیل دهد.

به گزارش نای، این گروه با فراخوان دختران و پسران زیر شانزده سال علاقمند به آواز و برگزاری یک دورۀ فشردۀ آموزشی و انتخاب از بین آنها آغاز به کار خواهد کرد و اولین اجرای این گروه، چهارمین هزارصدای کودک و نوجوان، در روز بیست و یکم اسفندماه امسال است.

این دوره‌های آموزشی در دو مرکز معتبر فرهنگی و آموزشی در غرب و شرق تهران آغاز ‌می‌شود. مدرس و مدیر هنری این دوره‌ها الهه حمیدی ا‌ست و به فراخور شکل آموزش و نیاز دوره، از استادان دیگر، به ویژه استادان سبک موسیقی ردیف دستگاهی ایران هم استفاده خواهد شد.

الهه حمیدی، خواننده و مدرس تحصیل‌کرده آواز، پیش از این در آثار بسیاری از بزرگان نظیر استادان فرهاد فخرالدینی، حسین علیزاده، مجیدانتظامی، بابک بیات، ناصر چشم‌آذر، کامبیز روشن‌روان، فریبرز لاچینی و… قطعات ماندگاری را اجرا کرده است که سُلوهای فیلم‌هایی مثل «از کرخه تا راین»، «روز واقعه»، «پرستار شب»، «‌می‌خواهم زنده بمانم» و بسیاری دیگر از آثار برجسته و ماندگار سبک‌های مختلف موسیقی و از جمله پاپ، از جمله این آثارند. حمیدی همچنین در حوزه موسیقی کودکان نیز آثار نوستالژیکی را اجرا کرده است که تیتراژ سریال کودکانه «علی کوچولو، این مرد کوچک» ساخته استاد بابک بیات، و خوانندگی به جای دو خواهر فیلم سینمایی «خواهران غریب» کیومرث پوراحمد با موسیقی استاد ناصر چشم آذر از آن جمله‌اند. حمیدی در طی این سال‌ها همچنین در زمینه تدریس هم فعالیت موفقی داشت که بسیاری از خوانندگان مطرح بعد از انقلاب نزد او شاگردی کرده‌اند.

این ارکستر پس از تشکیل و اجرای اولیه در برنامه هزارصدا ادامه خواهد یافت، بنابر این فعالیت‌ها و اجراهای آن صرفا منوط به اجرا در برنامه هزارصدا نیست و در جشنواره‌ها و مناسبات دیگر هم اجرا و در سال آینده و سال‌های بعد کنسرت‌هایی نیز برگزار خواهد کرد.

علاقمندان به ثبت‌نام در این کلاس‌های فشرده و عضویت در ارکستر، مشخصات و شماره تماس خود را به شماره تماس ۴۶۰۱۰۷۳۲ برای ارکستر آوازی «هزارصدا» ارسال کنند. دوره‌ها از هفته آینده آغاز خواهد شد.

چاپ
>