X
با حضور بهداد بابایی، علی جهاندار و سیدعباس سجادی

هزارصدای سنتی برگزار می‌شود

شنبه, 3 اسفند 1398

نشست هزارصدای سنتی به همراه ویژه برنامه‌های بزرگداشت استادان مهندس خرم و اقبال آذر روز دوشنبه ۵ اسفند، ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

به گزارش نای، آخرین برنامه بخش مقدماتی موسیقی کلاسیک ایرانیِ «هزارصدا»، با داوری بهداد بابایی (موسیقیدان و محقق و نوازندۀ سه‌تار در بخش آهنگسازی و نوازندگی)، علی جهاندار (خواننده و مدرس آواز کلاسیک ایرانی در بخش آواز)، سیدعباس سجادی (شاعر، ترانه‌سرا، مجری و مدرس موسیقی، در بخش شعر) برگزار خواهد شد. شایان ذکر است با توجه به تولد خواجه نصیرالدین طوسی‌ در روز اجرای نشست و نامگذاری این روز به نام روز مهندس اجرای برنامه به زنده‌یاد مهندس همایون خرم تقدیم می‌شود.

ویژه برنامه‌های این مناسبت، اجرای دو اثر ماندگار استاد خرم با پیانوی فرزندشان امیرمحسن خرم و ویلن شاگرد ایشان وحید خرمی ا‌ست. برخی از اعضای خانواده استاد خرم نیز از جمله مهمانان ویژه این برنامه هستند.

سوم اسفند مصادف با سالروز درگذشت استاد ابوالحسن اقبال آذر است، به همین مناسبت، سبحان مهدی‌پور با همراهی نوازندگی سنتور حمیدرضا برزویی به‌یاد این خوانندۀ صاحب سبک آوازهایی را اجرا خواهد کرد. مهدی‌پور پیش از این آلبوم «یادوارۀ اقبال آذر» را منتشر کرده است.

آخرین برنامۀ هزارصدا در سال ۱۳۹۸، یک برنامه دیگر در بخش کودکان و نوجوانان است که عصر روز چهارشنبه ۲۱ اسفند برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران مراجعه کنند.

چاپ
>