X
به سرپرستی حمید قنبری

اجرای «کلون زمان» در جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی

سه شنبه, 16 آذر 1395

گروه «کلون زمان» به سرپرستی حمید قنبری دوشنبه ۲۴ آذر در اولین جشنواره‌ی موسیقی کلاسیک ایرانی به اجرا می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، حمید قنبری، سرپرست گروه کوبه‌ای «کلون زمان»، درباره اجرا در این جشنواره گفت: به دنبال دعوت برگزارکنندگان جهت اجرا در این جشنواره و پس از صحبت‌های آغازین و هماهنگی‌های لازم، طبق جدول برنامه‌ریزی‌شده با گروه در روز دوشنبه ٢٢ آذر، ساعت ١٧ در تالار رودکی روی صحنه خواهیم رفت.

وی ادامه داد: این جشنواره دارای دو بخش اصلی و جنبی است که گروه ما در بخش اصلی به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

این نوازنده سازهای کوبه‌ای در خصوص رپرتوار اجرایی در این جشنواره اظهار داشت: آنچه در این جشنواره اجرا خواهیم کرد شامل قطعاتِ صرفاً کوبه‌ای است. که به تازگی برای سازهای کوبه‌ای ایرانی طراحی و تنظیم شده. همچنین قطعاتی را با همراهی سنتور از آلبوم «در دام ریتم» که چندی پیش توسط انتشارات راوی روانه‌ی بازار موسیقی شد خواهیم نواخت.

قنبری در خصوص تأثیر برگزاری چنین جشنواره‌هایی در طول سال در جهت معرفی موسیقی جدی گفت: جشنواره‌ها در کشورهای مختلف جهان برای تبادل فرهنگ‌ها، گفتگو و آشنایی هنرمندان با یکدیگر و رساندن پیام دوستی و همدلی به اجرا درمی‌آیند. این گردهمایی‌ها با هر عنوان و شکلی که صورت پذیرد ارزشمند و قابل تقدیر است و ما نیز به بهانه‌های گوناگون نیازمند چنین نشست‌هایی هستیم.

سرپرست گروه موسیقی «کلون زمان» ادامه داد: با توجه به تنوع نوع نگاه‌هایی که به مقوله هنر در سرزمین ما وجود دارد، قطعاً جشنواره‌ی موسیقی فجر به تنهایی پاسخگوی تمام سلائق و همچنین عرصه‌ای کافی برای ارائه‌ی انواع موسیقی‌های موجود در سرزمین ما نخواهد بود. شاید بهتر باشد جشنواره‌هایی به صورت فصلی برگزار شود تا از حساسیت و تراکمِ حضور گروه‌ها در جشنواره‌ی فجر که تنها فرصتِ سالانه برای همه‌ی فعالان این عرصه است کاسته شود.پس بی‌شک، تلاش برای تکرار و تداوم چنین طرح‌ها و ایده‌هایی وظیفه‌ی همه‌ی ماست و با اشتیاق فراوان از این گونه فعالیت‌ها استقبال خواهیم کرد.

گروه «کلون زمان» جمعی دوستانه برای تمرین و تداوم بخشیدن به تجربیات گذشته در زمینه‌ی ریتــــم و نگاهی متفاوت به قابلیت‌های سازهای کــوبه‌ای ایـــرانی است که تا کنون کنسرت‌هایی را برگزار و آلبوم‌هایی چون «در دام ریتم» و «پرهای زمزه»را به کمک انتشارات راوی منتشر کرده است.

photo_2016-12-03_17-04-42 photo_2016-12-03_17-04-57

در این گروه ستار خطابی، حسام عظیمی، میلاد قریشی، حمید قنبری (نوازندگان سازهای کوبه‌ای) و نوید توسلی (سنتور، به عنوان نوازنده‌ی مهمان) هنرنمایی خواهند کرد.

چاپ
>