X

آرزم: موسیقی صرفاً نوازندگی نیست

شنبه, 31 شهریور 1403

آهنگساز و نوازنده پیشکسوت ویلن و کمانچه نکاتی پیرامون نقش مهم جشنواره ملی موسیقی جوان به مثابه محلی برای عرضه هنر جوانان مطرح کرد.

به گزارش نای به نقل از خبرگزاری فارس_گروه موسیقی: هادی آرزم، آهنگساز و نوازنده پیشکسوت ویلن و کمانچه، درباره اهمیت و جایگاه جشنواره ملی موسیقی جوان گفت: یکی از بهترین رویدادهایی که می‌تواند برای موسیقی جامعه ما ارزشمند باشد همین جشنواره ملی موسیقی جوان است که نسل جوان می‌توانند هنرشان را در آن عرضه کنند. جوانانی که در آموزشگاه‌ها و هنرستان‌ها آموزش می‌بینند، مانند ماهی که نیاز به آب دارد، نیازمند جایی هستند که هنر خودشان را نزد استادان عرضه کنند تا اشکالاتشان برطرف شود و اگر جا برای عرضه هنرشان نداشته باشند هنرشان منحرف می‌شود.وی ادامه داد: با توجه به اینکه خود آقای مرآتی، مدیرعامل انجمن موسیقی ایران، نوازنده و هنرمند هستند و مسئولیتی برعهده گرفته‌اند، مطمئناً باید شاهد کارهای بهتری در آینده باشیم. استادان بسیار خوبی هم در این جشنواره حضور دارند که برای ادامه مسیر تأثیرگذارند.

این نوازنده عنوان کرد: به‌کارگیری نیروهای جوان و در عین حال استفاده از استادان پیشکسوت که تجارب زیادی دارند یکی از نقاط قوت جشنواره ملی موسیقی جوان است.آرزم بیان کرد: موسیقی صرفاً نوازندگی نیست. در حال حاضر، برخی موزیسین‌های ما نت‌نواز هستند، در صورتی که استادان ما کارهای آنسامبل داشتند. جشنواره‌هایی مانند جشنواره ملی موسیقی جوان کمک می‌کنند که جوان‌ها گرد هم جمع شوند و تجربیاتشان را با هم اشتراک بگذارند. من آرزوی توفیق برای دست‌اندرکاران این جشنواره دارم.وی در پایان درخصوص مقایسه وضعیت تدریس موسیقی حال حاضر با دوره‌های گذشته گفت: نسلی که الآن فعالیت می‌کنند ممکن است از نظر تکنیک خوب باشند، ولی متأسفانه از نظر عمق و احساس در مقایسه با استادان گذشته ضعیف هستند که این موضوع باید تقویت شود. استادان قدیم باید بر کار جوانان نظارت داشته باشند. در این صورت هویت و اصالت موسیقی حفظ می‌شود.

چاپ
>