خواننده و نوازنده پیشکسوت موسیقی ایران عصر چهارشنبه ۳ تیرماه از دنیا رفت.
خواننده و نوازنده پیشکسوت موسیقی ایران عصر چهارشنبه ۳ تیرماه از دنیا رفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران، شاپور رحیمی خواننده، نوازنده عود و از فعالان شناختهشده عرصه آموزش موسیقی ایران، پس از سپری کردن دورهای بیماری، در ۷۹ سالگی درگذشت.
رحیمی که زاده سال ۱۳۲۶ در تهران بود، از سالهای کودکی با حضور در برنامههای رادیو ایران وارد فضای موسیقی شد. او در ادامه مسیر هنری خود، آواز ایرانی را نزد اسماعیل مهرتاش آموخت و از دانش و تجربه استادانی همچون محمود کریمی، ادیب خوانساری، محمدرضا شجریان، عبدالله دوامی و نورعلی برومند بهره گرفت. آموزش عود (بربط) و ردیفهای سازی را نیز نزد نصرالله زرینپنجه و منصور نریمان فراگرفت.
این هنرمند از سال ۱۳۴۹ فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و طی دهههای بعد در مراکز مختلف دانشگاهی و هنری از جمله دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علامه طباطبایی، هنرستان ملی موسیقی و مرکز حفظ و اشاعه موسیقی به تدریس پرداخت و در پرورش هنرجویان بسیاری نقشآفرین بود.
رحیمی در کنار فعالیتهای آموزشی و اجرایی، چهار سال نیز مسئولیت مدیریت مرکز حفظ و اشاعه موسیقی را بر عهده داشت. او در سال ۱۳۹۲ به پاس سالها فعالیت هنری و آموزشی، گواهینامه درجه یک هنری را دریافت کرد.
شاپور رحیمی از جمله هنرمندانی بود که بخش مهمی از عمر خود را صرف آموزش، حفظ و انتقال میراث موسیقی ایرانی کرد و نام او در میان استادان و مدرسان این حوزه ماندگار خواهد ماند.
انجمن موسیقی ایران درگذشت شاپور رحیمی را که سهمی ماندگار در آموزش و انتقال دانش موسیقی ایرانی به نسلهای مختلف داشت، گرامی داشته و یاد و نام او را ارج مینهد.