X

گروه سرود فرزندان ایران و اجرای قطعات نوستالژیک و ماندگار موسیقی ایران

جمعه, 27 بهمن 1402

چهارمین روز از سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در بخش سرود، شب گذشته ۲۶ بهمن‌ماه در کوشک باغ هنر و با اجرای دو گروه سرود برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی جشنواره موسیقی فجر، سالن کوشک هنر روز گذشته و از ساعت ۱۸:۳۰ میزبان گروهای سرود «فرزندان ایران» و «ابن الرضا» بود.

این اجرا با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. در ابتدای این اجرا، مژده لواسانی به روی صحنه آمد و پس از خوش‌آمدگویی به حضار داخل سالن، از گروه پسران «فرزندان ایران» به سرپرستی سمیه ملاییان دعوت کرد تا به روی صحنه بیایند و قطعات خود را اجرا کنند.

 

گروه دختران و پسران «فرزندان ایران» در این اجرا قطعات نوستالژیک و ماندگار موسیقی ایران را اجرا کردند.

این گروه در ابتدا، ترکیبی از قطعات نوستالژیک و ماندگار موسیقی کشور از جمله سیمین بری، الهه ناز، زمستون، منتظرت بودم، امشب شب مهتابه، خوشه چین، جان مریم، بهار بهار، گل گلدون و مرغ سحر را اجرا کردند.

سپس، قطعه دوم را که باز هم ترکیبی از قطعات نوستالژیک فولکلور از جمله بارون بارون، بیا بریم دشت، هله مالی، لیلا، رعنا، بیا بریم شاهچراغ و بری باخ را به روی صحنه بردند.

سومین و آخرین قطعه‌ای که گروه فرزندان ایران اجرا کردند، قطعه «۱۳۶۰» بود که ترکیبی از قطعات ماندگار و خاطره‌انگیز دهه ۶۰ از جمله قطعات یکی بود یکی نبود، خونه مادربزرگه، آفتاب و مهتاب و تیتراژ برنامه ماجراهای کار و اندیشه بود که با استقبال خوبی از سوی حضار داخل سالن مواجه شد.

حنانه بیات، شادی خسروآبادی، مبینا اسکندری، نویا داوودی، نیلوفر ایکان مهر، زهرا خان جانی، یسنا هوشیار، مهدی فراهانی، ابوالفضل دیانی، ایلیا احمدیان، امیرحسین عباسی، شهروز بی طرف، معصومه شعبانی و مهدیه مشهدی به سرپرستی سمیه ملاییان و مهرداد سعیدا اعضای گروه فرزندان ایران را تشکیل دادند.

سمیه ملاییان سرپرست گروه «فرزندان ایران» در گفتگویی در مورد اجرای این گروه در جشنواره موسیقی فجر گفت: خوشبختانه اجرای خیلی خوبی بود و به آنچه که می‌خواستیم رسیدیم و سه قطعه خاص را در این جشنواره اجرا کردیم و سبک کار گروه فرزندان ایران در این جشنواره بدین شکل بود. گروه ابن‌الرضا نیز گروه بسیار خوبی بودند و قطعات خوبی را برای این اجرا در نظر گرفته بودند و حجم صدای بسیار بالایی داشتند به هرحال گروه ابن‌الرضا در جشنواره سرود ملی جزو نفرات برگزیده بودند و خدا را شاکریم که رقیب بسیار قدرتمندی داشتیم.

وی افزود: با توجه به قطعاتی که در این جشنواره اجرا کردیم، شاید تصور مخاطبان بر این باشد که سبک کاری گروه ما بدین شکل است اما اینطور نیست و ما آثار مذهبی و اجتماعی زیادی نیز تولید کردیم اما گروه فرزندان ایران اصولا بر روی موضوع کار می‌کند و برای اجرا در بخش سرود جشنواره موسیقی فجر صلاح دیدیم که با قطعات نوستالژیک و خاطره‌انگیز در این جشنواره حاضر شویم و سعی کردیم قطعات جذابی را انتخاب کنیم که حضار داخل سالن نیز از شنیدن این قطعات لذت ببرند.

سرپرست گروه سرود فرزندان ایران تصریح کرد: «این گروه ۲۵ سال سابقه فعالیت دارد و در مسابقات زیادی شرکت کردیم. در دو سال گذشته نیز در اختتامیه جشنواره موسیقی فجر با تعداد حدود ۵۰ نفر از اعضای گروه اجرای زنده داشتیم و امسال برای نخستین بار است که در بخش سرود جشنواره موسیقی فجر حاضر شدیم. ضمن اینکه گروه فرزندان ایران اولین گروه دختر و پسر آموزش و پرورش شهر تهران است و در مجموع شامل ۷۰ نفر از دختران و پسران در رده‌های سنی ۱۲ تا ۲۳ می‌باشد و تاکنون بالغ بر ۱۰۰ اثر تولید کردیم که تعدادی از این قطعات بازخوانی آثار بوده است.

در ادامه برنامه، قطعه‌ای از با ترانه سید جواد پرئی شاعر بخش سرود و آثار مذهبی برای حضار داخل سالن پخش شد و پس از پخش این قطعه، از ایشان با اهدای لوح یادبودی، تقدیر به عمل آمد.

چاپ
>