X
ویژه ی دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان:

کیخسرو پورناظری: ما در جشنواره شاهد حضور پدیده های بسیار بی نظیری بودیم

جمعه, 15 تیر 1397

«جشنواره ملی موسیقی جوان» به ایستگاه دوازدهمین رسید. این جشنواره همچون سال های گذشته با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، و با همکاری دفتر موسیقی وهمراهی اساتید برجسته موسیقی کشور ، در سه بخش (موسیقی دستگاهی ایران، موسیقی نواحی ایران و موسیقی کلاسیک) در مرداد و شهریور ماه ۱۳۹۷ در تهران برگزار می گردد.اما در بین اساتید حاضر، نام هنرمند بزرگی همچون استاد کیخسرو پور ناظری بسیار حایز اهمیت است و ما را برآن داشت تا در مورد ارزیابی آثار ارسالی به جشنواره دوازدهم نظر ایشان را جویا شویم.
استاد کیخسرو پورناظری درباره کیفیت آثار ارسالی چنین اظهار نظر کرد:
به نظر من اجراها بسیار خوب بودند کسانی که قبلا شرکت کرده بودن آثار قابل قبولی را ارائه کرده بودند و کسانی هم که برای اولین بار آمده بودند نیز به نسبت خوب بودند.
وی همچنین در خصوص اشتباهات هنرجویان گفت:
در مورد اشتباهات باید بگویم که چون شرکت کنندگان ما آماتور هستند، امکان دارد، در هنگام نواختن دست شان روی نتی بلرزد که این از نظر ما اشتباه محسوب نمی شود. اما در کل همه شرکت کنندگان بسیار پخته نوازندگی می کنند. بررسی های ما نشان می دهد که گروه «الف» که جوان ترین نوازنده ها را شامل می شد، عملکرد بسیار خوبی داشتند و همین طور گروه «ب» نیز نوازندگان بسیار پر توان و در حد حرفه ای داشتند.
این هنرمند پیشکسوت ضمن مثبت ارزیابی کردن تاثیرات جشنواره افزود:
به طور حتم تاثیر گذار بوده اتفاقا با اساتید که صحبت می کردیم همه موافق این نظر بودند، که اگر کسانی که ضعیف هستند در جشنواره حاضر شوند و کارهای دیگران را ببینند و بشنوند با انرژی و انگیزه بالاتری نسبت به قبل تلاش می کنند و آثار بی نقص تری را می سازند و حتی در کسانی که نوازنده نیستند نیز با دیدن آثار ممکن است این علاقه در وجودشان شکل بگیرد وبدین ترتیب تاثیر جشنواره بسیار محسوس است. ما در جشنواره شاهد حضور پدیده های بسیار بی نظیری بودیم.هنرمندان بسیار جوانی را دیدیم که بسیار زحمت کشیده بودند و می توانند امید و آینده هنر ایران باشند.

چاپ
>