X
به سرپرستی گلناز جمشیدی و خوانندگی آوا پازوکی و تنی یعقوبیان

کنسرت گروه «نریمان» (ویژه‌ی بانوان) در فرهنگسرای نیاوران

شنبه, 18 اردیبهشت 1395

گروه «نریمان» به سرپرستی گلناز جمشیدی چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود.

به گزارش نای، گلناز جمشیدی، سرپرست و نوازنده‌ی سنتور گروه «نریمان» در مورد این گروه گفت: «این گروه را سال ۸۴ به همراه همسرم، علی پژوهشگر، آهنگساز و نوازنده‌ی عود، تشکیل دادیم و اسم گروه را به یاد استاد منصور نریمان، پدر عود ایران، «نریمان» نام نهادیم.»

وی در مورد فعالیت‌های این گروه گفت: «کنسرت‌هایی در داخل و خارج از کشور با این گروه برگزار کردیم. امسال بخش بانوان گروه را شخصاً برعهده گرفتم که با ترکیب دو گروه ایرانی و و ارمنی در دو بخش موسیقی ایرانی و تلفیقی ایرانی و ارمنستانی به اجرای برنامه خواهیم پرداخت.»

جمشیدی در مورد خوانندگان گروه و برنامه‌ی کنسرت گفت: «خواننده‌ی بخش ایرانی آوا پازوکی و خواننده‌ی بخش ارمنی تنی یعقوبیان و تنظیم قطعات برعهده‌ی خودم است. بخش اول در دستگاه شور و آواز دشتی و بخش دوم در آواز بیات اصفهان اجرا خواهد شد. قطعات این برنامه از استاد منصور نریمان، سایات نوا، شرام، اینجانب و همسرم هستند.»

اعضای گروه «نریمان» عبارتند از: سنتور و سرپرست گروه: گلناز جمشیدی، آواز ایرانی: آوا پازوکی، آواز ارمنی: تنی یعقوبیان، مرجان راوندی: عود، سارا هستی: کمانچه، مریم ملا: تمبک، الهام کاظمی: سه‌تار.

گلناز جمشیدی، نوازنده و مدرس سنتور، دارای مدرک کارشناسی ارشد موسیقی از دانشگاه هنر است. وی نزد اساتید محمد اسماعیلی، پشنگ کامکار، اردوان کامکار، رامیز قلی‌اف، عباس علی‌اف، بهناز ذاکری، فرامرز پایور، و حسین علیزاده به فراگیری موسیقی پرداخته است. همچنین سابقه‌ی تدریس در دانشگاه هنر، دانشگاه سوره و دانشگاه علمی‌کاربردی (دوره‌ی عالی) به مدت ۱۵ سال دارد. جمشیدی به عنوان نوازنده‌ی مهمان در ارکستر موسیقی ملی اجرا داشته و با ارکستر موسیقی تجربی، و گروه «مزامیر» همکاری کرده و در جشنواره‌های مختلف اجرا داشته است. وی اجراهای متعددی با گروه «نریمان» داشته و با گروه «مستان» در دیزنی هال لس‌آنجلس، سن‌خوزه، و واشنگتن روی صحنه رفته است.

1

چاپ
>