انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

کنسرت گروه «نریمان» (ویژه‌ی بانوان) در فرهنگسرای نیاوران

گروه «نریمان» به سرپرستی گلناز جمشیدی چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود.

به گزارش نای، گلناز جمشیدی، سرپرست و نوازنده‌ی سنتور گروه «نریمان» در مورد این گروه گفت: «این گروه را سال ۸۴ به همراه همسرم، علی پژوهشگر، آهنگساز و نوازنده‌ی عود، تشکیل دادیم و اسم گروه را به یاد استاد منصور نریمان، پدر عود ایران، «نریمان» نام نهادیم.»

وی در مورد فعالیت‌های این گروه گفت: «کنسرت‌هایی در داخل و خارج از کشور با این گروه برگزار کردیم. امسال بخش بانوان گروه را شخصاً برعهده گرفتم که با ترکیب دو گروه ایرانی و و ارمنی در دو بخش موسیقی ایرانی و تلفیقی ایرانی و ارمنستانی به اجرای برنامه خواهیم پرداخت.»

جمشیدی در مورد خوانندگان گروه و برنامه‌ی کنسرت گفت: «خواننده‌ی بخش ایرانی آوا پازوکی و خواننده‌ی بخش ارمنی تنی یعقوبیان و تنظیم قطعات برعهده‌ی خودم است. بخش اول در دستگاه شور و آواز دشتی و بخش دوم در آواز بیات اصفهان اجرا خواهد شد. قطعات این برنامه از استاد منصور نریمان، سایات نوا، شرام، اینجانب و همسرم هستند.»

اعضای گروه «نریمان» عبارتند از: سنتور و سرپرست گروه: گلناز جمشیدی، آواز ایرانی: آوا پازوکی، آواز ارمنی: تنی یعقوبیان، مرجان راوندی: عود، سارا هستی: کمانچه، مریم ملا: تمبک، الهام کاظمی: سه‌تار.

گلناز جمشیدی، نوازنده و مدرس سنتور، دارای مدرک کارشناسی ارشد موسیقی از دانشگاه هنر است. وی نزد اساتید محمد اسماعیلی، پشنگ کامکار، اردوان کامکار، رامیز قلی‌اف، عباس علی‌اف، بهناز ذاکری، فرامرز پایور، و حسین علیزاده به فراگیری موسیقی پرداخته است. همچنین سابقه‌ی تدریس در دانشگاه هنر، دانشگاه سوره و دانشگاه علمی‌کاربردی (دوره‌ی عالی) به مدت ۱۵ سال دارد. جمشیدی به عنوان نوازنده‌ی مهمان در ارکستر موسیقی ملی اجرا داشته و با ارکستر موسیقی تجربی، و گروه «مزامیر» همکاری کرده و در جشنواره‌های مختلف اجرا داشته است. وی اجراهای متعددی با گروه «نریمان» داشته و با گروه «مستان» در دیزنی هال لس‌آنجلس، سن‌خوزه، و واشنگتن روی صحنه رفته است.