X

کنسرت «کریستف رضاعی» برگزار می‌شود

یکشنبه, 10 اردیبهشت 1396

 تعدادی از نوازنده های سازهای کلاسیک تهران به سرپرستی بردیا کیارس روزهای ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می روند.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، گزیدهای از موسیقی فیلمها و تئاتر کریستف رضایی که از سالهای ۲۰۰۳ تا امروز نوشته شده است به اجرا در میآید. برخی از این آثار عبارتند از: موسیقی فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» (صفی یزدانیان)، «نزدیکتر» (مصطفی احمدی)، «سعادت آباد» (مازیار میری)، و موسیقی تئاتر «متولد ۱۳۶۱» (پیام دهکردی). رضاعی در فرانسه به دنیا آمده و تحصیل کرده اما حدود دو دهه است که برای ادامه فعالیت به ایران آمده است و تجربیات متفاوتی از ساخت موسیقی تبلیغاتی، فیلم، تئاتر و تلفیقی گرفته تا تشکیل آنسامبل باروک و گروه نور را در کارنامه دارد. رضاعی سال گذشته سیمرغ بلورین بهترین موسیقی را در جشنواره فیلم فجر به خاطر فیلم «نگار» به کارگردانی «رامبد جوان» دریافت کرد. او پیش از این هم برای فیلمهای «ماهی و گربه»، «در دنیای تو ساعت چند است؟» و «اژدها وارد میشود» از طرف خانه سینما، انجمن منتقدین و جشنواره حافظ ٬ کاندیدا و برنده جوایزی شده بود. رضاعی همچنین در سالهای اخیر فعالیت نشر خودش با نام  «م» را جدیتر کرده و با انتشار موسیقی فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» توانست به فروش بالایی دست پیدا کند.

این اجرا ترکیبی است از یک کوارتت زهی با نوازندگی بردیا کیارس، پریسا پیرزاده، لعیا اعتمادی و مهرداد عالمی و در کنار آنها، سایوری شفیعی (کلارینت)،  آرمین قیطاسی (فلوت)، امیر دارابی (پیانو) و پریناز حیدری نژاد (گیتار کلاسیک). قابل ذکر است که بعضی از فیلم ها همزمان با نواختن زنده روی پرده پخش خواهند شد. رضاعی این اجرا را «تصوری فراتر از تصویر» میداند: «موسیقی که برای صحنه نمایش یا تصویر نوشته شده، از موضوع این دو واسط الهام میگیرد. اما زمانی که واسطهها وجود ندارند و موسیقی اجرا میشود، نه تنها یادآور تصویر، بلکه خالق هرگونه تخیل در ذهنِ شنونده بیننده است: تصوری فراتر از تصویر».

سازباز که مجموعهای مستقل و خصوصی است در چند سال گذشته بسیار فعال عمل کرده و برگزاریِ رویدادهایی مانند «شبهای جز»، «شبهای جنوب»‌ و همچنین مشارکت در برگزاری «هفته موسیقی تلفیقی تهران» را در کارنامه دارد. سازباز علاوه بر برنامههای پیشینش، تک رویدادهای جدیدی را برنامهریزی کرده است که کنسرت کریستف رضاعی اولین اجرا خواهد بود.

این کنسرت که ساعت ۲۱ روزهای ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه میرود به همت سازباز و نشر « م » با حمایت شرکت زرسیما آرا (نماینده لورآل فرانسه در ایران) برگزار خواهد شد. علاقهمندان برای تهیه بلیت میتوانند به سایت «تیوال» مراجعه کنند.

چاپ
>