X

کنسرت تنبورنوازان واله در ارسباران/ اجرای طرح هنر برای همه

شنبه, 30 آذر 1398

کنسرت تنبورنوازان «واله» به سرپرستی حیدر کاکی و خوانندگی فواد یاره ۱۳ دی در فرهنگسرای ارسباران اجرا خواهد شد.

به گزارش نای، این کنسرت در دو بخش اجرا خواهد شد. بخش اول ١. پریزاد ٢. آواز شاخوشینی ٣. فریاد ۴. مقام غریبی ۵. نازدار ۶. وه‌هار ٧. ای لاوه ٨. وصل یار. در این بخش قطعاتی در فضای مقام شاخوشینی و اشتراکات آن با چهارگاه اجرا می‌شود. این بخش بر اساس موسیقی کهن تنبور و با بهره‌گیری از روند ملودیک و ریتمیک این موسیقی اجرا می‌شود.

بخش دوم قطعاتی از موسیقی تنبور بر اساس مقام‌های قه‌تار و سحری و قطعاتی فولک از موسیقی منطقه مکریان توسط گروه موسیقی سوارو و با همراهی تنبورنوازان واله به شرح زیر اجرا خواهد شد:

۱. شلیره شاخانی ۲. گردون ۳. آواز سحری و قطار ۴. بارمه که ۵. بیکران ۶. واران ۷. نه‌که‌ی ناز ۸. خانه‌میری

شایان ذکر است این کنسرت در قالب طرح هنر برای همه اجرا خواهد شد. طرح هنر برای همه توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و فرهنگسرای ارسباران اجرا می‌شود. در این طرح اجاره سالن تخفیف داده می‌شود و به همان نسبت قیمت فروش بلیت ارزان خواهد شد.

گروه تنبورنوازان واله عبارتند از: سرپرست گروه و آهنگساز : حیدرکاکی، خواننده: فواد یاره، همخوان: فرانک مرادى، زهره کرمى، تنبور: حیدر کاکى، نفیسه السادات عبدالبقایى، فاطمه غلامى، زهره کرمى، محمدرضا سوزنى، مهدى مریدى، ضرب کردى: عزیز کنگرلو، کمانچه: همایون کاکى، کوبه‌اى: امید دباغى، نرمه‌ناى: آروین دباغى.

این کنسرت روز ۱۳ دی، ساعت ۱۹:۳۰ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

چاپ
>