X

چهاردهمین شب ‌آواز ایرانی برگزار می‌شود

شنبه, 16 مرداد 1395

چهاردهمین شب‌ آواز ایرانی روز شنبه ۳۰ مرداد با حضور اساتید و هنرمندان عرصه‌ی آواز و موسیقی ایرانی ساعت ۱۸ در تالار «اندیشه» حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش نای، در این برنامه، مانند گذشته، شش گروه به اجرای برنامه خواهند پرداخت که همچون گذشته یک گروه با عنوان میهمان ویژه از چهره‌های شناخته‌شده‌ی آواز و موسیقی اجرا دارند و پنج گروه جوان منتخب دیگر به شکل رقابتی به صحنه می‌روند و اجرای این گروه‌ها توسط هیئت داوران که از اساتید صاحب‌نام عرصه‌ی موسیقی و آواز ایرانی‌اند ارزیابی می‌شود. در پایان هر برنامه نیز یک گروه به عنوان گروه برتر معرفی خواهد ‌شد.

در چهاردهمین شب‌ آواز ایرانی خلیل پوستینی به همراه علی‌اصغر فروزانفر یکی از گروه‌‌های شرکت‌کننده در مراسم خواهند بود که به اجرای آوازی در مایه‌ی اصفهان با استفاده از غزل‌هایی از حافظ می‌پردازند.

خلیل پوستینی متولد ۱۳۵۴، ردیف آوازی را نزد استاد کمال‌الدین عباسی فرا گرفته و دوره‌ی تحلیل ردیف و تلفیق شعر و موسیقی را نزد استاد فقید محمدرضا لطفی آموخته است. علی‌اصغر فروزانفر (تار)، متولد ۱۳۵۷ نیز مبانی موسیقی را نزد اساتیدی چون محمدرضا لطفی، صدیق تعریف، علی رستمیان و حمیدرضا نوربخش آموخته و با تعدادی از گروه‌‌های موسیقی به عنوان نوازنده همکاری داشته است.

از دیگر بخش‌های این برنامه می‌توان به اجرای پوریا عابدینی به همراه محمدرضا عزیزی (تار) اشاره کرد که به اجرای آوازی در مایه‌ی دشتی با استفاده از اشعار عطار نیشابوری می‌پردازد. پوریا عابدینی ردیف آوازی استاد محمود کریمی‌ را نزد آقای فرشید امینی و همچنین دوره‌ی ردیف آوازی طاهرزاده را نزد وحید تاج گذرانده است. پوریا عابدینی آوازخوان برگزیده‌ی نهمین جشنواره‌ی ملی موسیقی جوان است و با تعدادی از گروه‌های موسیقی همچون چکاوک به عنوان نوازنده همکاری داشته است.

محمدرضا عزیزی (تار) از محضر اساتیدی همچون ایرج داودبیگی و علی قمصری بهره‌مند شده و در کارگاه آموزشی استاد حسین علیزاده شرکت داشته است. وی سرپرست گروه موسیقی «نوای جان» است و مقام اول تکنوازی تار در جشنواره‌ی استانی زنجان را کسب کرده است.

در این نشست ماهانه که با هدف تجلیل از پیشکسوتان آواز ایرانی، کشف و معرفی چهره‌های جدید شکل گرفته است، هنرمندان دیگری نیز اجرا خواهند داشت.

چهاردهمین شب آواز ایرانی به همت مرکز موسیقی و مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه‌ی هنری، شنبه ۳۰ مرداد ساعت ۱۸ در تالار «اندیشه»ی حوزه‌ی هنری برگزار می‌شود. ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

چاپ
>