X

برگزاری هجدهمین شب آواز ایرانی در حوزه هنری

یکشنبه, 24 بهمن 1395

هجدهمین شب‌ آواز ایرانی روز شنبه ۳۰ بهمن‌ماه با حضور اساتید و هنرمندان عرصه آواز و موسیقی ایرانی ساعت ۱۸ در تالار «سوره» حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، در سری جدید شب آواز ایرانی شش گروه به اجرای برنامه خواهند پرداخت که همچون گذشته یک گروه با عنوان مهمان ویژه از چهره‌های شناخته شده آواز و موسیقی اجرا دارند و پنج گروه جوان منتخب دیگر به شکل رقابتی به صحنه می‌روند و اجرای این گروه‌ها توسط هیئت داوران که از اساتید صاحب‌نام عرصه موسیقی و آواز ایرانی‌اند ارزیابی می‌شود. در پایان هر برنامه نیز یک گروه به عنوان گروه برتر معرفی خواهد‌ شد.

در هجدهمین شب‌آواز ایرانی محمدرضا باباربیع به همراه پریسا باباربیع (نوازنده سه‌تار) به اجرای آوازی در مایه بیات اصفهان با استفاده از غزل‌های سعدی می پردازند.

محمدرضا باباربیع متولد ۱۳۳۸(شهرستان شهرضا) ردیف آوازی را در محضر استاد شاه‎‌زیدی فراگرفت و گوشه‌های محلی را نزد استاد زارع آموخت. باباربیع اجراهای متعددی را با گروه‌هایی همچون خاوران، حکیم صهبا، کرشمه و روح افزا به‌عنوان خواننده در شهرهای مختلف کشور داشته است. وی آهنگ‌ساز و خواننده برگزیده نخستین جشنواره کشوری امام رضا(ع) بوده است و تاکنون آلبوم‌های «شوق دیدار» و «نوای عشق» را به انتشار رسانده است. محمدرضا باباربیع ۲۵ سال است که سابقه تدریس در شهرهای اصفهان و شیراز را در کارنامه هنری خود دارد. همچنین پریسا باباربیع (نوازنده سه‌تار) متولد ۱۳۶۷، سه‌تار را در محضر اساتیدی چون مسعود شعاری و بهداد بابایی فرا گرفته است. وی مقام اول نوازندگی سه تار را در جشنواره آبنوس داراست و با گروه های مختلفی همجون روح‌افزا به عنوان نوازنده سه‌تار همکاری داشته است.

از دیگر بخش‌های برنامه شب آواز ایرانی می‌توان به اجرای امید عظیمی به همراه محمد مشفق (نوازنده نی) اشاره کرد که به اجرای آوازی در مایه همایون با استفاده از شعرهای عماد خراسانی و همای شیرازی می‌پردازد.

امید عظیمی متولد ۱۳۶۰ (ملایر) ردیف‌های آوازی را نزد اساتیدی چون وحید تاج، مهدی مبتقا و مرحوم معارف‌وند آموخته است و با گروه‌های ققنوس و بیداد به عنوان خواننده همکاری داشته است. محمد مشفق(نوازنده نی) نیز متولد ۱۳۶۳ (ملایر) از شاگردان اساتیدی چون قاسم احمدوند، امیر سیاوش‌پور و حسن مکانیکی است. وی صاحب کتاب آموزشی گام به گام نی نوازی است و از سال ۸۹ تا ۹۳ برگزیده جشنواره همدان بوده است. مشفق سرپرست گروه‌ بیداد ملایر بوده و در کنسرت‌های مختلفی در شهرهای تهران، همدان، سنندج و کرمانشاه به عنوان نوازنده نی شرکت داشته است.

هجدهمین شب آواز ایرانی به همت مرکز موسیقی و موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر شنبه ۳۰ بهمن‌ماه ساعت ۱۸ در تالار «سوره» حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود. ورود برای عموم آزاد است.

چاپ
>