X
ویژه ی دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان:

پریچهر خواجه: وجود رقابت سالم و سازنده همیشه می تواند باعث آبادانی و پیشرفت شود

شنبه, 16 تیر 1397

چند روزی بیشتر به برگزاری دوازدهمین جشنواره موسیقی جوان نمانده است و داوران هر بخش مشغول بررسی آثار ارسالی هستند. پریچهر خواجه نیز به عنوان یکی از داوران بخش قانون حضور دارد. او پس از بررسی آثار از کم و کیف آن به روابط عمومی جشنواره موسیقی جوان گفت.

پریچهر خواجه در خصوص رشد کیفی شرکت کنندگان گفت: به نظر من همه چیز خیلی خوب بود. اما متاسفانه در گروه سنی ج شرکت کننده نداشتیم. گروه سنی الف تعداد شرکت کنندگان بیشتری نسبت به گروه سنی ب داشت.

او در توضیح علت این که تعداد شرکت کنندگان گروه سنی ج هر ساله کاهش پیدا می کند بیان کرد: به نظر من ما نیاز داریم که باز نگری در رپرتوار اجرایی صورت بگیرد. رپرتوار به نحوی انتخاب شده است که اجرای صحنه ای را برای شرکت کنندگان سخت می کند. از آن جایی که اجرای صحنه ای این آثار مشکل است تعدادی از علاقه مندان از شرکت کردن منصرف می شوند. بچه ها پر انرژی ترین رده سنی هستند، انسان هر چه بزرگ تر می شود دغدغه هایش نیز افزایش پیدا می کند. این موضوع نیز می تواند یکی از علل کاهش تعداد شرکت کنندگان در رده سنی ج باشد.

این داور در خصوص وضعیت ساز قانون ادامه داد: امروزه شاهد این هستیم که ساز قانون بیشتر معرفی می شود. همه پر تلاش در نقاط مختلف برای این ساز زحمت می کشند. هر چقدر مسیر آن به سمت موسیقی ایرانی بیاید و قدم هایی در جهت شناساندن قانون ایرانی داشته باشیم بیشتر مثمر ثمر خواهد بود.

وی درباره جشنواره موسیقی جوان ابراز کرد: وجود رقابت سالم و سازنده همیشه می تواند باعث آبادانی و پیشرفت شود. جشنواره جوان نیز یک جشنواره جدی است و اتفاق بسیار خوبی است. همه از شهر های مختلف تلاش می کنند که در آن شرکت کنند، با وجود این که ما شاهد عدم امکانات در شهرستان های دور افتاده هستیم. داوطلبان سعی می کنند خودشان را در طول یک سال آماده کنند و در سال های متمادی کسی که مسیر درست را پیدا نکرده، به دنبال راه صحیح خواهد رفت و با تلاش به نتیجه خواهد رسید.

چاپ
>