X
ویژه ی دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان:

هیئت داوران بخش پیانو: جشنواره شانس حضور روی صحنه را برای شرکت کنندگان فراهم می آورد.

شنبه, 16 تیر 1397

در آستانه شروع دوازدهمین جشنواره موسیقی جوان، داوران هر بخش به ارزیابی آثار ارسال شده می پردازند تا از میان آن ها برگزیدگانی را برای رقابت در این جشنواره انتخاب کنند. آرپینه ایسرائیلیان، فریماه قوام صدری، رافایل میناسکانیان و گاکیک بابایان هیات داوران بخش پیانو جشنواره را تشکیل داده اند. این داوران پس از بررسی آثار از کم و کیف این آثار به روابط عمومی جشنواره گفتند.

داوران پیانو در خصوص کیفیت آثار امسال ابراز داشتند: به طور کلی می توان گفت تعدادی پیشرفت خوبی داشته اند، اما در کنار افراد درخشان شرکت کنندگانی هم داشتیم که باید تلاش بیشتری برای ارتقا سطح کیفی شان کنند. همیشه گروه سنی الف نسبت به دیگر گروه ها سطح مقبول تری دارد. استعداد های خوبی در نوازندگان دیده می شوند اما نقطه ضعف هایی نیز وجود دارد.

آنان علت را چنین بیان نمودند: بیشتر نقطه ضعف ها را می شود از آموزش دانست. ما شاهد رشد قارچ گونه آموزشگاه ها هستیم، البته سیستم های دانشگاهی به جهت غربالگری در ورود وضع بهتری دارند. باید باز بینی از آموزشگاه پس از مجوز دادن انجام شود.

داوران این ساز در خصوص ماهیت کلی و تاثیر گذاری جشنواره موسیقی جوان اعتقاد داشتند: جشنواره موسیقی جوان بسیار رویداد مهم و ارزنده ای است. می تواند انگیزه خوبی ایجاد نماید و در ارتقا سطح کیفی نوازندگان و موزیسین ها کمک شایانی کند. هر سال جهش هایی دارد. جشنواره باعث می شود کسانی که نقطه ضعف هایی دارند به دنبال رفع آن ها بروند و کار را جدی تر بگیرند. جشنواره شانس حضور روی صحنه را برای شرکت کنندگان فراهم می آورد.

 

چاپ
>