X

هوشنگ جاوید: مرحوم شریف‌زاده از کمک‌های وزارت ارشاد راضی بود / خوشبختانه رفاه نسبی در سال‌های پایانی عمر این هنرمند حاصل شد

یکشنبه, 23 آبان 1395

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، به نقل از هنرآنلاین، هوشنگ جاوید، پژوهشگر موسیقی نواحی و آیینی ایران در مورد مرحوم شریف زاده گفت: اگر منصفانه بنگریم با توجه به جایگاه هنری محمد ابراهیم شریف‌زاده در سالیان گذشته آنگونه که باید به این هنرمند پرداخته نشده بود اما خوشبختانه وزارت ارشاد در سال‌های اخیر علیرغم این که در حیطه اختیارات‌شان نبود حمایت‌های بسیاری را از این هنرمند برجسته انجام دادند.

وی ادامه داد: وزارت ارشاد مدارک و اطلاعاتی را به همراه گزارشی که بنده نوشتم گردآوری کرد و بعد در ضمیمه این گزارش‌ها از سوی فرزاد طالبی رئیس دفتر موسیقی نامه‌ای به مسئولان مربوط ارسال شد تا کمک‌هایی به خانواده این هنرمند تعلق بگیرد که نفس این کار بسیار جالب توجه بود.

این پژوهشگر موسیقی گفت: خوشبختانه با این اتفاق یک رفاه نسبی برای این هنرمند در سال‌های پایانی عمرش حاصل شد. حتی وزارت ارشاد تلاش کرد تا وامی به مبلغ ۱۵ میلیون تومان با کم‌ترین سود به دختر ایشان تعلق بگیرد تا بتوانند منزل خود را عوض کنند و دختر مرحوم شریف‌زاده با خریداری یک خانه جدید ایشان را به این خانه منتقل کرده بودند و در هفت هشت ماه پایانی عمر پربارش در این خانه سکونت داشتند.

جاوید گفت: من خود در گفتگویی که با مرحوم شریف‌زاده داشتم ایشان از این اتفاق بسیار راضی بودند و به نظر من هم گامی ارزنده بود برای کمک به هنرمندانی که خیلی جدی گرفته نمی‌شوند.

وی اظهار داشت: البته وزارت ارشاد در این مدت به هنرمندان دیگری از جمله شیرمحمد اسپندان هم کمک‌های مالی بسیاری کرده است تا به این واسطه کمی از رنج این هنرمندان کاسته شود و من امیدوارم این اتفاق بعد از این هم ادامه پیدا کند.

این پژوهشگر موسیقی نواحی گفت: علیرغم همه این رنج‌ها و چشم پوشی‌هایی که در حق زنده‌یاد شریف‌زاده و دیگر هنرمندان صورت گرفته است با این کمک‌ها از حجم این کم لطفی‌ها کاسته شد و وقتی این هنرمندان اندکی در راحتی و رفاه نسبی بیشتری زندگی کنند همه راضی هستند و خیلی خوب است این اتفاق در دورانی رخ بدهد که این هنرمندان زنده هستند.

چاپ
>