X

هدیه کهنسال‌ترین نوازندۀ ایلام به هنرمندان جوان

دوشنبه, 25 آذر 1398

هدیه کهنسال‌ترین نوازندۀ ایلام به هنرمندان جوان

برنامه «نغمه و نوا» از سلسله برنامه‌های انجمن موسیقی استان ایلام در محل انجمن برگزار شد.

به گزارش نای، این برنامه به کوشش رییس انجمن موسیقی ایلام، جواد یعقوبی روز شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ در دو بخش با حضور ارژنگ سیفی‌زاده در محل انجمن برگزار شد.

در بخش نخست، نشست تخصصی و دیدار هنرمندان شهر ایلام با ارژنگ سیفی‌زاده بود که در این نشست دوساعته، سؤالات و موضوعاتی پیرامون موسیقی ایرانی از جانب هنردوستان و هنرمندان مطرح شد. در پایان این بخش، سیفی‌زاده، هنردوستان حاضر در جلسه را به شنیدن چند دقیقه بداهه‌نوازی در دستگاه نوا با ساز سه‌تار مهمان کرد.

در بخش دوم، قطعاتی در آواز بیات ترک با اجرای هنرمندان ارژنگ سیفی‌زاده (تار)، فرهاد پور نوروز (تنبک) و محمدجواد شوهانی (آواز) اجرا شد.

«ایوت» شعر و آهنگ از محمدحسین سیفی‌زاده، «بهار عاشقان» شعر مولانا آهنگساز همایون خرم، «در کفت دارم دلی» شعر حاج میرزاحبیب خراسانی. آهنگساز علی‌اکبر خان شیدا، «نسیمی سه رد پاییزی» آهنگساز حسن یوسف‌زمانی و چهارمضراب بیات ترک (بداهه) از جمله قطعات اجرایی این برنامه بود.

بخش دوم شامگاه شنبه ۲۳ آذر ساعت ۹ شب در سالن سینما فرهنگ شهر ایلام و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و انجمن هنرهای تجسمی استان ایلام اجرا شد که با استقبال کم‌نظیر مخاطبان علاقه‌مند به موسیقی همراه بود.

همچنین بخش دیگری از برنامه به تقدیر از هنرجویان انجمن موسیقی ایلام برگزیده در «سومین جشنواره کهن آواهای تنبور و موسیقی مناطق کردنشین» که شهریورماه ۱۳۹۸ در شهرستان دالاهو استان کرمانشاه برگزار شد اختصاص داشت.

«بنیامین گراوند» برگزیده نخست این جشنواره در گروه سنی ب در رشته تکنوازی ساز تنبور و «آریاناز اله‌وردی» برگزیده سوم این جشنواره در گروه سنی الف در رشته تکنوازی ساز تنبور با لوح تقدیر و هدیه نقدی مورد تقدیر قرار گرفتند.

لازم به ذکر است در این برنامه کهنسال‌ترین نوازنده محلی ایران استاد علیدوست فلاحتی حضور داشتند که در پایان برنامه سه ساز دوزله ساختۀ خود را به هنرمندان برنامه تقدیم کردند.

چاپ
>