X
ویژه ی دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان:

منوچهرصهبایی: جوانان ما باید بدانند که شرکت در این جشنواره برای آنان یک امکان است

چهارشنبه, 20 تیر 1397

در حالی که روزها برای افتتاحیه رسمی «دوازدهمین  جشنواره ملی موسیقی جوان» به سرعت سپری می شوند.اساتید و داواران این جشنواره روزهای شلوغ و سختی را به جهت داورای منصفانه آثاررسیده به جشنواره تجربه می نمایند. در میان نام اساتید حاضر در جشنواره دوازدهم نام منوچهر صهبایی به چشم می آید. هنرمندی که در طی سالیان طولانی فعالیت خویش، همواره در جهت اعتلا و شناساندن موسیقی و هنر آهنگسازان ایرانی در دنیا، از هیچ تلاشی فروگذاری ننموده است. در همین راستا او این بار به عنوان داور در «دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوانان» حاضر شده است تا یاریگر نسل جوان و آینده ساز موسیقی کشور باشد. به واسطه این حضور با این هنرمند فرهیخته گفت و گویی را ترتیب داده ایم تا کم و کیف جشنواره را از زبان او مطلع شویم.

منوچهر صهبایی درباره کیفیت آثار ارسالی توضیح داد: تفاوت سطح بین شرکت کنندگان کاملا مشهود است. ما شرکت کننده ای را از دورهای قبل داریم که هیچ پیشرفتی نکرده است و همین طور بلعکس، به نظرم به طور عمومی نمی توانیم در مورد همه شرکت کنندگان  نظر یکسانی داشته باشیم. به نظر من بهتر است شرکت کنندگان،در مورد قطعات و رپرتواری که برای نواختن در نظر میگیرند دقت بیشتری به خرج بدهند و قطعاتی را انتخاب نمایند که توانایی شان را به خوبی نشان بدهد و لازمه این امر آن است که قطعاتی که برای اجرا از طرف اساتید انتخاب می گردد، ضمن تنوع در قطعات،  این امکان را برای هنرآموزان فراهم کند که بتوانند از حداکثر توانشان برای بروز توانایی ها و استعداد شان بهره ببرند.

این هنرمند در خصوص تاثیر گذاری «جشنواره جوان» در پیشرفت جوانان به نکات مهمی اشاره کرد و گفت: قطعا جشنواره جوان مفید خواهد بود. من فکر می کنم، تعداد بیشتری از جوانان ما باید در این جشنواره شرکت کنند، جوانان ما باید بدانند که شرکت در این جشنواره برای آنان یک امکان است، اگر فکر می کنند توانایی دارند باید از این فضا استفاده کنند و روی صحبت من با جوانان مستعدی است که در این جشنواره حاضر نمی شوند. چون قرار نیست کسی چیزی را از دست بدهد و در نقطه مقابل اگر کار خوبی را ارایه بدهند. تشویق خواهند شد و اگر هم جایزه ای دریافت نکنند همین حضورشان در جشنواره، موفقیت خوبی محسوب می شود و جز برندگان خواهند بود. همین که انگیزه ای پیدا کنند و چند ماه برای ارتقا توانمندی هایشان تلاش کنند و در تالار جشنواره در محضر اساتید و همین طور جمع حاضر در سالن بنوازند. موقعیت مناسبی برای نشان دادن توانمندی هایشان خواهد بود. اما متاسفانه خیلی از جوانان به سادگی از کنار فرصت های این چنینی عبور می کنند.

چاپ
>