X

مسترکلاس رهبری دامیانو جورانا در دانشگاه موسیقی برگزار شد

شنبه, 23 مرداد 1395

مسترکلاس رهبری با حضور دامیانو جورانا، رهبر ارکستر جوانان جهان، روز پنجشنبه ۲۱ مرداد در دانشگاه علمی کاربردی واحد ۴۶ تهران برگزار شد.

به گزارش نای، مسترکلاس آموزش رهبری و ویژگی‌های یک رهبر در دانشگاه موسیقی واحد ۴۶ برگزار شد که نادر مشایخی آهنگساز و رهبر ارکستر نیز مهمان ویژه‌ی این برنامه بود.

در ابتدای این جلسه، سوسن تقی‌پور، ریاست دانشگاه موسیقی و روانشناس، درباره‌ی همکاری دو طرفه میان دو طرف جهت تبادل دانشجو میان دو دانشگاه صحبت‌هایی مطرح شد.

همچنین تقاضای ایجاد تفاهم‌نامه‌ای به صورت کتبی میان دو طرف برای همکاری ارکستر فرهنگ و هنر و ارکستر جوانان جهان بیان شد. قرار است این تفاهم‌نامه‌ها بعد از بررسی‌های بیشتر به صورت کتبی و رسمی به امضای دو طرف برسد.

بعد از اتمام این جلسه، مسترکلاس مربوطه در یکی از کلاس‌های دانشگاه با حضور قشر کثیری از دانشجویان دانشگاه برگزار شد. این کلاس با محوریت اخلاق حرفه‌ای در نوازندگی آغاز و در ادامه درباره‌ی هنر و پیچیدگی‌هایش صحبت شد.

جورانا در خلال صحبت‌هایش موسیقی را چیزی فراتر از هنرهای دیگر اعم از نقاشی و معماری دانست و آن را به هنری غیرقابل لمس و حسی بیان کرد. او این ویژگی را دلیل تمایز موسیقی با دیگر هنرها دانست. وی همچنین در پایان صحبت‌هایش موسیقی را لازمه‌ی هر عصر دانست و آن را جزو واجبات خواند.

بعد از پایان صحبت‌های این رهبر ارکستر، دانشجویان سؤالات زیادی پیرامون کار گروهی و نحوه‌ی ارتباط در یک ارکستر بیان کردند.

در پایان کلاس، استاد الیاس طغیانی، نوازنده‌ی نی، مشاوره موسیقی، تئوری و دشیفراژ و آواز سنتی، یک قطعه‌ی کوتاه را با نی اجرا کرد و با همراهی پیانو قطعه‌ای را با آواز سنتی اجرا کرد. در پایان هم لوح تقدیری به همراه هدیه‌ای از طرف مدیریت دانشگاه به رهبر ارکستر جوانان جهان اهدا شد.

photo_2016-08-11_16-24-36

چاپ
>