X
ویژه ی دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان:

فرج علی پور: برگزاری جشنواره هایی ویژه جوانان فرصت بسیار عالی را برای آنان به وجود می آورد

جمعه, 15 تیر 1397

فرصت زیادی تا شروع به کار رسمی «دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان» در تهران باقی نمانده است و قرار است ماه های پایانی تابستان پر حرارت سال ۱۳۹۷ با این جشنواره پر انرژی همراه شود در این بین اما، داوران جشنواره روزهای شلوغی را تجربه می کنند و باید از میان آثار ارسالی بهترین ها را، راهی مرحله نهایی کنند. فرج علیپور خواننده و نوازنده کمانچه و بداهه‌نواز موسیقی مقامی لرستان، نیز از چهره های شاخص داوری این جشنواره به شمار می رود. ما با این هنرمند فرهیخته، درباره آثار ارسالی و ویژگی های منحصر به فرد این جشنواره نسبت به دوره های گذشته گفت و گویی را انجام دادیم.
فرج علیپوردر خصوص میزان استقبال از جشنواره دوازدهم و حضور مجدد شرکت کنندگان دوره های قبلی گفت:
خوشبختانه امسال تعداد شرکت کنندگان و علاقه مندان نسبت به سالهای قبل بیشتر بود، که یک علت این استقبال می تواند اطلاع رسانی توسط شرکت کنندگان سال های قبل باشد و همین موضوع باعث تشویق شرکت کنندگان و در نتیجه بالا رفتن کیفیت آثار نیز شده است.کسانی که سال های گذشته حائز مقام های اول بودند نیز امسال هم با بالاتر بردن سطح آثارشان در جشنواره شرکت کرده اند.
این نوازنده برجسته کمانچه در رابطه با میزان اشتباهات شرکت کنندگان به نکاتی خوبی اشاره کرد و خاطر نشان کرد:
نسبت به سال های گذشته میزان اشتباهات کمتر شده و قطعا کارها توسط خود شرکت کنندگان مورد بازبینی های متعدد قرار گرفته و از کسانی که در این حوزه متخصص هستند نیز کمک گرفته اند و ما در کل ما شاهد بهتر شدن تکنیک ها بودیم به طور مثال شرکت کنندگان در ساخت آثار دیگر سعی نکرده بودن موسیقی سنتی و محلی را با هم تلفیق کنند.
فرج علیپور تاثیر برگزاری چنین جشنواره هایی را مثبت خواند و ادامه داد:
برگزاری جشنواره هایی ویژه جوانان به نظرم فرصت بسیار عالی را برای آنان به وجود می آورد. ما هم جزیی از مردم هستیم و می بینیم که بسیار علاقه مند وپیگیر هستند و چه به لحاظ مادی و چه معنوی حاضر به سرمایه گذاری هستند و روز به روز هم به تعدادشان اضافه می شود و من با تعدادی از آموزشگاه ها که در ارتباط هستم شاهد این جنب و جوش و تلاش هنرجویان هستم.

چاپ
>