X

فتایی: در شورا، انجمن موسیقی فقط یک رأی دارد/ اماکن مجوز صادر نکرده بود

دوشنبه, 25 آذر 1398

فتایی: در شورا، انجمن موسیقی فقط یک رأی دارد/ اماکن مجوز صادر نکرده بود

مدیرکل اداره ارشاد استان لرستان در خصوص لغو کنسرت پرواز همای و شورای موسیقی اداره ارشاد استان لرستان توضیحاتی را ارئه داد.

به گزارش نای، احمدحسین فتایی، مدیرکل ارشاد استان لرستان در مورد شورای موسیقی توضیح داد: از زمان مدیریت اینجانب کارگروه‌ها و شوراهای مختلفی تشکیل شده ازجمله شورای موسیقی. این شورا متشکل از افراد مختلفی است: معاون امور هنری اداره کل، حراست اداره‌کل، بازرسی، کارشناسان حوزه موسیقی، رییس انجمن موسیقی، و به فراخورِ جلسه افراد دیگری هم دعوت می‌شوند. چهار یا پنج بار شورای موسیقی هر ماه برگزار شده است. در شورای موسیقی تمام درخواست‌ها برای برگزاری کنسرت، چه پاپ چه سنتی و… بررسی و درنهایت  صورتجلسه و مصوب می‌شود. سعی کردیم درخواست کنسرت‌ها را از روز اول نظام‌مند کنیم؛ مشخص کنیم در هر استان یا هر شهر، هر مؤسسه‌ای تا یک سقفی کنسرت پاپ برگزار کند. برای موسیقی سنتی سقفی نگذاشتیم، هر تعداد درخواستی که ارسال شود پس از طی‌شدن مراحل قانونی برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفت: مسئله دیگر در خصوص کنسرت‌ها این است که ما نیاز به شورای تأمین و مجوز اماکن نیز داریم. متأسفانه سالن آمفی تئاتر اداره ارشاد از آنجا که ۲۲ سال استفاده شده بود مشکلات زیادی داشت. به همکاران وزارت درخواست تعمیرات دادیم، مقدار اعتبار از وزارت گرفتیم و مقداری هم از استان تا سالن بازسازی و تعمیر شود. تعمیرات سالن تا پایان بهمن ماه امسال تمام می‌شود، صندلی‌ها، سیستم صوتی، آکوستیک، نور و… ان‌شاالله سعی می‌کنیم اجراها را در سالن آمفی تئاتر اداره ارشاد، در صورتی درخواستی باشد، در این مکان برگزار کنیم.

فتایی در مورد اجرا در سالن‌های ورزشی گفت: سالن‌های ورزشی عموماً فاقد امکانات برای برگزاری کنسرت‌اند. بعضاً مردم معترض‌اند، چه از نظر گرمایش و سرمایش و چه از نظر ورود و خروج، سیستم صدا، و… لذا دوستانمان در اماکن به خاطر این موضوع معترض بودند که کنسرت‌ها در سالنی برگزار شود که در شأن مردم باشد.

وی افزود: جلسه‌ای گذاشتیم و سالن‌ها را به ترتیب اولویت در آخرین شورا مشخص کردیم؛ سالن شهید آوینی، سالن بانک صادرات، و سالن جهاد کشاورزی را به عنوان اولویت‌های اول، و مکان دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی و دو سالن ورزشی که مناسب‌تر بود را به عنوان اولویت دوم انتخاب کردیم.

مدیرکل ارشاد لرستان در مورد حواشی کنسرت پرواز همای توضیح داد: در خصوص کنسرت پرواز همای مجوز صادر نشده بود؛ در شورا تصویب شده بود، اما نامه‌ها را به اماکن داده بودیم تا در صورت پاسخِ مثبت کنسرت را برگزار کنیم. سالنی که آن مؤسسه درخواست داده بود مورد تأیید قرار نگرفته بود. دلایل هم منطقی بود، سالن مکان مناسبی نداشت و مشکلات زیادی داشت، به همین خاطر اماکن مجوز صادر نکرده بود، دلیل دیگری هم غیر از سالن نداشت.

فتایی ادامه داد: در شورا مصوب کردیم مؤسسات حق ندارد تا زمانی که تمام مراحل صدور مجوز طی نشده تبلیغات و یا بلیت‌فروشی کنند. خیلی از درخواست‌کنندگان علی‌رغم اینکه تمامی مراحل صدور مجوز طی نشده اقدام به تبلیغات و اطلاع‌رسانی می‌کنند که این حرکت مغایر با نامه‌ای است که به آنها داده‌ایم.

وی در مورد انجمن موسیقی استان گفت: در شورا، انجمن موسیقی فقط یک رأی دارد و بیشتر از آن هم نیست؛ ممکن است پیشنهادات ایشان در شورا از سوی اعضا موافقت یا مخالفت شود اما به این معنی که ایشان تصمیم‌گیری می‌کنند نیست، تصمیمات را شورا می‌گیرد و مسئولیت آن با بنده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استان لرستان ظرفیت زیادی در موسیقی دارد، تلاش می‌کنیم با حفظ ترویج موسیقی سنتی و اصیل و نواحی استان گونه‌های دیگر را هم برای برگزاری حمایت کنیم.

چاپ
>