X

هنر بداهه‌نوازی در کنسرت «پردیس»

شنبه, 4 آذر 1396

همنوازی تار و سه‌تار محمدامین اکبرپور و دف مهرزاد هویدا با عنوان «پردیس» پنجشنبه ۲ آذر در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، بخش اول شامل همنوازی تار و دف بود که در مایۀ آواز بیات اصفهان به‌صورت بداهه اجرا و تصنیفی توسط این دو نوازنده با کلام مولانا در پایان این بخش اجرا شد که مورد توجه حاضرین قرار گرفت.

در بخش دوم نیز، قطعاتی به صورت بداهه در دستگاه نوا با ساز سه‌تار و همراهی دف اجرا شد و همانند بخش اول در این بخش نیز تصنیفی با کلام مولانا توسط این دو هنرمند اجرا شد.

 

لحظه به لحظۀ اجرا یاد استاد لطفی بودم

پرواز همای، خوانندۀ موسیقی ایرانی، در مورد این برنامه اظهار داشت: از سال ۷۹ تا به امروز با سبک اجرا و حال و هوای نوازندۀ تار و سه‌تار، محمدامین اکبرپور، آشنا هستم. ایشان شیفتۀ دنیای استاد محمدرضا لطفی بوده و هست و الان می‌بینم با وجودی که استاد نیستند هستند کسانی که دنباله‌رو سبک ایشان باشند و عاشقانه این راه را ادامه دهند. خیلی خوشحالم، چرا که باید کسانی باشند تا سبک آن استادان از یاد نرود و به‌نظرم محمدامین بهترین گزینه است.

وی در ادامه بیان کرد: من در بخش اول با اجرای تار او اشک ریختم، لحظه به لحظۀ اجرا یاد استاد لطفی بودم و این وفاداریِ امین نسبت به استاد لطفی برای من قابل ستایش است و امیدوارم روز به روز موفق‌تر باشد.

 

یاد استاد لطفی را این برنامه برای من زنده کرد

مجید درخشانی، آهنگساز و نوازندۀ تار و سه‌تار نیز در مورد این اجرا گفت: من به کار این دو هنرمند از قبل شناخت دارم. این دو هنرمند به مکتب استاد لطفی وفادارند. در عین حالی که در اجرایشان مطالب استاد لطفی را ارائه می‌دادند اما از بیان شخصی خود نیز در اجرا بهره برده بودند.

وی در ادامه افزود: حال و هوای برنامۀ امشب را بسیار دوست داشتم؛ یکی اینکه یاد استاد لطفی را برای من زنده کرد و دوم بیان شخصی خودشان این اجرا را به برنامه‌ای موفق تبدیل کرده بود. هر دو بخش برنامه دلنشین بود و تا آخر برنامه را با لذت و اشتیاق دنبال کردم. خیلی خوشحالم که این مکاتب و حرکتی که استاد لطفی آغاز کرد توسط این نسل ادامه پیدا می‌کند و در حال تداوم است.

چاپ
>