X
ویژه ی دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان:

علی اکبر مرادی: هنرمندان جوان بسیار خوب و با اصالت نوازندگی می کنند.

جمعه, 15 تیر 1397

در حالی که زنگ ها برای شرکت در دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در اسفندماه سال گذشته به صدا در آمده بود. با پایان مهلت ارسال آثار در ۴ تیرماه سال جاری، اساتید و بزرگان موسیقی ایران گردهم آمدند تا با انتخاب آثار برگزیده ازمیان بیش از ۱۶۰۰ اثر ارسالی، این جشنواره شکل جدی تری را به خود بگیرد. استاد علی اکبر مرادی پیشکسوت موسیقی نواحی ایران یکی از بزرگانی است که در این جشنواره به داوری آثار جوانان می پردازد.
علی اکبر مرادی در خصوص کیفیت آثار ارسالی به جشنواره گفت:
آثار ارایه شده در بخش «الف» و «ب» بسیار قابل قبول بودند و نکته ای که در این داوری ها نظر من را به خودش جلب کرد این بود که، در شهرهایی مثل مراغه، نهاوند که ساز تنبور رواج چندانی ندارد، بازهم هنرمندان جوان بسیار خوب و با اصالت نوازندگی می کنند.
این هنرمند پیشکسوت در رابطه با تاثیرات جشنواره جوان عنوان کرد:
به طور قطع تاثیر جشنواره بسیار نمایان است. به نظرم ایجاد فضاهای تشویقی برای این که یک جوان را ترغیب کند تا به سمت یادگیری درست تر و بهتر یک هنر حرکت کند. در کشور ما در حال حاضر تنها جشنواره ای که به سمت اصالت و موسیقی ایرانی در حرکت است همین جشنواره موسیقی جوان است.
وی همچنین درباره مسیر پیش روی جشنواره و راه کار های بهبود آن چنین اظهار نظر کرد:
من فکر می کنم برای بهتر شدن جشنواره باید آن را به صورت منطقه ای برگزار کرد. برای مثال لازم نیست هنرمندان خوزستانی برای شرکت در جشنواره راهی تهران شوند بهتر است در مراکز استان ها امکان برگزاری جشنواره فراهم گردد و برگزیده ها به تهران عزیمت کنند. چون مکان مناسبی برای اسکان هنرجویان شهرستانی در نظر گرفته نشده است و با خسته گی ناشی از راه باید به اجرا بپردازند. درست تر است که جشنواره موسیقی خراسانی، جنوبی،شمالی و… در مراکز استان ها برگزار شود و سازهایی مثل تار، سه تار و کمانچه وکلاسیک در تهران برگزار شود و سازهای مقامی بهتر در استان خودشان به رقابت بپردازند. هم مردم آن شهرها از شور و حال جشنواره بهرمند می شوند و هم می توان از امکانات و قابلیت های هر شهراستفاده کرد و اگر این امر محقق شود بدون شک آثار خیلی بهتری خواهیم داشت.

چاپ
>