X

صالحی امیری: محروم کردن مردم از موسیقی عمل غیرفرهنگی و برخلاف اهداف فرهنگی نظام است

سه شنبه, 26 بهمن 1395

نشست خبری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب رسانه امروز سه شنبه، ۲۶ بهمن در شورای فرهنگ عمومی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نگاه این وزارتخانه به موسیقی گفت: موسیقی نیاز فرهنگی جامعه به خصوص نسل جوان است و مصرف دائمی نسلی است که انگیزه استفاده از این هنر فاخر را دارد و در اشکال سنتی، بومی، محلی، پاپ و… وجود دارد. نمی شود یک جامعه را از مصرف فرهنگی نهی کرد. جامعه به نشاط نیاز دارد و جامعه ما هم با موسیقی زیست و زندگی می کند. محروم کردن مردم از موسیقی عمل غیرفرهنگی و برخلاف اهداف فرهنگی نظام است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه البته موسیقی در ایران مرزهای مشخصی دارد و شامل قانون و شرع می شود گفت: ۵۳ درصد تولید و توزیع موسیقی متعلق به صدا و سیما، ۲۵  درصد متعلق به موسسات مجاز، ۲۱ درصد مربوط به دانلود از شبکه های اجتماعی و تنها یک درصد شامل اجرای زنده و یا صحنه ای است لذا نباید این یک درصد به محل مناقشه تبدیل شود.

وی افزود: می توانیم با مذاکره و گفتگو به توسعه موسیقی در کشور برسیم. وزارت ارشاد هیچ تغییری در سیاست اجرای صحنه ای موسیقی در سراسر کشور ندارد اما در مرزهای قانونی و شرعی. آنچه محل مناقشه است حواشی اجراهای صحنه ای است که باید مدیریت شود.

وزیر ارشاد در ادامه و در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره اینکه آیا شرایط برگزاری کنسرت محمدرضا شجریان را فراهم می کنید گفت: همه ما آرزوی سلامتی برای ایشان می کنیم و ان شا الله با دعای خیر مردم در ایام فاطمیه با لطف خداوند ایشان شفای عاجل یابند. فکر می کنم الان اولویت همه مردم شفای ایشان است.

وی در مواجهه مجدد با این پرسش تاکید کرد: ما با دادن مجوز به آلبوم وی و انتشار آن پیام خود را داده‌ایم.

چاپ
>