X

صالحی‌امیری: بزرگان هنری کشور ریشه‌های درخت فرهنگی و هنری ایرانند

چهارشنبه, 24 آذر 1395

به‌ گزارش هنرآنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدرضا صالحی امیری وزیر ارشاد ، عصر امروز در نشستی با بزرگان هنر کشور با تأکید بر این مطلب گفت: بنای دولت تدبیر و امید در حوزه فرهنگ و هنر حفظ کرامت و منزلت هنرمندان کشور است و رئیس‌جمهوری نیز بر این نکته تأکید بسیار دارند.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران و جامعه باید منزلت و جایگاه بزرگان هنری کشور را بداند و حق این جایگاه را ادا کند.

عضو کابینه تدبیر و امید ادامه داد: هر نظام برای بقای خود نیازمند سرمایه ‌است. نخبگان، هنرمندان و بزرگان هر جامعه به‌عنوان سرمایه‌های آن محسوب می‌شوند و هنرمندان همیشه در تاریخ ماندگارند و باید قدر این شخصیت‌های بزرگ را بدانیم.

صالحی امیری تأکید کرد: نباید از هنرمندان استفاده ابزاری و از هنر آنها سوءاستفاده کرد بلکه باید هنرمندان به‌عنوان سرمایه‌های ملت محسوب شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان یکی از متولیان فرهنگی و هنری کشور گوش شنوا نسبت به دردها و مشکلات جامعه هنری کشور دارد و باید فضایی ایجاد شود تا بتوان از ظرفیت‌های هنری هنرمندان کشور بهره‌های کافی برد.

وی گفت: چهره‌های فاخر کشور باید به ملت و جامعه بین‌الملل معرفی شوند و در سطح ملی و در میان نسل جوان بازتولید شوند؛ چرا که نسل جوان با ریشه‌های خود انقطاع پیدا کرده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بزرگان هنری کشور ریشه‌های درخت  فرهنگی و هنری سرزمین ایران هستند و درخت بدون ریشه سبز نمی‌ماند. حفظ ریشه به معنی تداوم حیات فرهنگی و هنری کشور است.

وی با اشاره به مسائل بیمه هنرمندان، ادامه داد: درباره بیمه هنرمندان جلسات بسیاری با مدیران ومعاونان سازمان تأمین اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه داشته‌ام و در آینده‌ای نزدیک نتایج این جلسات اعلام خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسأله بیمه هنرمندان موضوع مهمی است که باید به آن توجه داشت تا بتوان تا حدودی دغدغه‌های اصحاب این حوزه را رفع کرد.

وی تأکید کرد: بررسی و حل مشکلات بیمه هنرمندان جزو موضوع‌هایی است که در چند اولویت اصلی کاری‌ام در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به برخی مطالبات هنرمندان گفت: از همه توان و ظرفیت خود در دولت استفاده می‌کنم که بتوانم بخشی از مطالبات هنرمندان را پاسخگو باشم.

صالحی امیری افزود: با تعامل باید مسائل را حل کرد زیرا در فضای مناقشه نمی‌توان کاری از پیش برد.

وی با تأکید بر اینکه نباید وارد زمینی شد که دیگران طراحی کرده‌اند، ادامه داد: مسائل اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حل مسائل و مشکلات اصحاب فرهنگ و هنر است و با آگاهی کامل این مسیر را باید پیش می‌برد.

عضو کابینه تدبیر و امید گفت: وقتی از جامعه‌ای فرهنگ و هنر گرفته می‌شود، بی‌اخلاقی‌ها جای آن را می‌گیرد. بنابراین باید بدانیم که فرهنگ و هنر روح تعالی را وارد جامعه می‌کند و باید آن را ارج نهیم.

وی تأکید کرد: دولت تدبیر و امید برای اینکه بتواند به ملت خدمت کند به کمک و همیاری هنرمندان نیاز دارد و راه نجات کشور و نسل جوان احیای حوزه فرهنگ و هنر است.

در این نشست، علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد، مهدی شفیعی مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی، مجید ملانوروزی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی، فرزاد طالبی مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد و هنرمندانی همچون، جمشید مشایخی، غلامحسین امیرخانی، محمد سریر، شهرام ناظری، بهزاد فراهانی، ابراهیم حقیقی، لوریس چکناورایان، نصرالله افجه ای، ایرج راد، شاهین فرهت، مرضیه برومند، اصغر همت، داود گنجه‌ای، شهرداد روحانی، داود فتحعلی بیگی، حسن ریاحی، علی اکبر صادقی، سعید اسدی، حمیدرضا نوربخش و… حضور داشتند.

چاپ
>