X

شب نی‌جفتی در بوشهر برگزار می‌شود

سه شنبه, 26 آذر 1398

رییس انجمن موسیقی بوشهر از برپایی سلسله برنامه‌های موسیقایی تحت عنوان «دستان» در این استان خبر داد.

به گزارش نای، حماسه حق‌پرست، رییس انجمن موسیقی استان بوشهر، در این رابطه گفت: این برنامه با محوریت نکوداشت نیم قرن هنر نی‌جفتی‌نوازی برگزار خواهد شد و هنرمندانِ پیشکسوت و نسل جوان فعال استان نیز حضور خواهند داشت.

وی در مورد دوره جدید فعالیت‌های انجمن موسیقی بوشهر توضیح داد: فعالیت دور جدید انجمن موسیقی بوشهر نزدیک به یک ماه است که آغاز شده است. انجمن موسیقی بوشهر در زمینۀ برگزاری رویدادهای موسیقایی کمرنگ بوده، اما در این دوره تصمیم گرفتیم این خلاء برطرف شود. به همین خاطر سلسله برنامه‌های «دستان» را برنامه‌ریزی کردیم با رویکردی منسجم و سالانه تا مخاطب ردّ انجمن موسیقی استان را در حمایت و برگزاری از این دست برنامه‌ها دنبال کند و امیدوارم هر سال شاهد برگزاری برنامه‌های متنوع در این بخش باشیم.

رییس انجمن موسیقی بوشهر در مورد جزییات برنامه گفت: در این برنامه اجرای موسیقی در ژانر محلی، سنتی و کلاسیک خواهیم داشت، حتا موسیقی پاپ هم با توجه به ظرفیت استان بررسی و در قالب برنامۀ «دستان» عرضه خواهد شد.

وی در پایان گفت: برنامه با محوریت بیش از نیم قرن هنر نی جفتی‌نوازی استان برگزار و در تاریخ پنجم دی ماه در سالن «نُه دی» وابسته به اداره ارشاد استان برگزار خواهد شد. اجراها در قالب تکنوازی پیشکسوتان و نسل جدید روی صحنه خواهد رفت. رویکرد این بود که هم نکوداشتی باشد برای پیشکسوتان این ساز و هم انگیزه‌ای برای نسل جدیدی که به صورت سینه‌به‌سینه این هنر به آنها منتقل شده است. اجراها یا به صورت تکنوازی خواهد بود یا به صورت همراهی با ضرب سنتی بوشهری. همچنین هنرمندانی چون احمد علی‌شرفی، مجید پاکدل مهدی لطفی و برخی دیگر از هنرمندان استان اجرا خواهند داشت. برنامۀ بعدی «دستان» به احتمال قوی پیرامون موسیقی آوازی بوشهر تحت عنوان «شَروه‌خوانی» خواهد بود.

گفتنی است اولین برنامه با عنوان «نیم قرن هنر نی جفتی‌نوازی» پنجم دی ماه سال جاری در سالن «نُه دی» برگزار خواهد شد.

چاپ
>