X

نوای سازش همراه شروه‌خوانان بوشهر بود

شنبه, 4 اردیبهشت 1400

رییس انجمن موسیقی استان بوشهر در خصوص هنر نی‌نوازی و فعالیت‌های‌ هنری هنرمند فقید عبدالحمید تنگستانی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش نای، حماسه حق‌پرست، رییس انجمن موسیقی استان بوشهر، درباره زنده‌یاد عبدالحمید تنگستانی گفت: استاد تنگستانی متولد ۱۳۳۲ در محلۀ سنگی بوشهر، از نوازندگان ساز نی و هنرمندان عرصۀ موسیقی استان بوشهر، از دوران نوجوانی و جوانی به هنر موسیقی علاقمند بوده و در گروه موزیک نیروی دریایی ارتش نیز فعالیت موسیقایی داشته است. او از سال ۱۳۷۳ نیز به فراگیری ساز نی زیر نظر استاد جمشید عندلیبی پرداخت.

حق‌پرست در خصوص هنر این نوازنده فقید توضیح داد: زنده‌یاد عبدالحمید تنگستانی، هنر نی‌نوازی را با گویش و لحن موسیقایی خاصِ مجالس و محافل شروه‌خوانی رسمیت بخشید تا جایی که به جرأت می‌توان گفت با تمامی شروه‌خوانان استان بوشهر همراهی نموده و در جواب آواز و شروۀ شروه‌خوانان سراسر استان بوشهر نی را همراه و هماهنگ با آواز آنها اجرا می‌کرد.

وی افزود: شادروان تنگستانی در جشنواره‌های مختلف از جمله جشنوارۀ موسیقی نواحی ایران و سایر برنامه‌های رسمی موسیقی شرکت داشته و افتخارات گرانقدری کسب کرده است. او پس از مدتی مبارزه با بیماری روز دوشنبه ۳۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ رخ در نقاب خاک کشید و جان به جان آفرین تسلیم کرد. انجمن موسیقی استان بوشهر درگذشت این هنرمند راستین را به جامعۀ هنری و موسیقی تسلیت می‌گوید.

چاپ
>