X
ویژه ی دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان:

سیامک آقایی: شرکت کنندگان به جهت تنوع و گوناگونی تدریس، در جزییات متفاوت هستند.

شنبه, 16 تیر 1397

در آستانه شروع دوازدهمین جشنواره موسیقی جوان، داوران هر بخش به ارزیابی آثار ارسال شده می پردازند تا از میان آن ها برگزیدگانی را برای رقابت در این جشنواره انتخاب کنند. سیامک آقایی نیز به عنوان یکی از داوران بخش ساز سنتور جشنواره از کم و کیف این آثار به روابط عمومی توضیحاتی ارائه کرد:
سیامک آقایی آثار را چنین ارزیابی نمود: نباید انتظار داشته باشیم هر سال شاهد تغییر چشم گیری باشیم. به طور معمول شرکت کنندگانی که سطح خوبی دارند و در سال های گذشته شرکت کرده اند، سال بعد نیز شرکت می کنند. قانونی مبنی بر منع این کار وجود ندارد.
او به نقاط ضعف عمومی بین هنرجویان اشاره نمود: در بحث ردیف و زمان بندی ها ضعف وجود دارد. نواختن ریز را که در شرکت کنندگان نگاه می کردم به جهت تنوع و گوناگونی تدریس، در جزییات متفاوت هستند اما نکته اصلی نحوه به دست گیری مضراب بود. این اشکالی است که بیشترین فاصله را با معیار های اصلی دارد.
این داور در خصوص جشنواره موسیقی جوان گفت:
این جشنواره بستری را فراهم آورده که هنرجویان که در شهر های مختلف و سبک های مختلف فعالیت می کنند طی یک وحدت، سنجیده شوند. این سنجش شامل ردیف و قطعات می شود. بحث آموزش سنتور در موسیقی ایرانی تنوع سبک زیادی دارد و نگاه ها به آن متفاوت است.در این جشنواره به خصوص برای افرادی که سن پایین تری دارند فضایی فراهم شده که احساس کنند دیده می شوند و تلاش کنند کیفیت کار را بالا ببرند. حدود ۴-۵ درصد از آثار نظر داوران را جلب می کند. از ۱۲۰ نفر حدود ۷ الی ۱۰ نفر در نهایت برگزیده می شوند.

 

چاپ
>