X
با حضور شهرام ناظری، مجید درخشانی، شهرداد روحانی و کیوان ساکت

رونمایی از پرتره‌ی مشاهیر موسیقی در نیاوران

شنبه, 18 اردیبهشت 1395

مراسم رونمایی از پرتره‌ی مشاهیر صاحب‌نام موسیقی ایران ۱۶ اردیبهشت همزمان با یک‌صدوپنجمین زادروز استاد غلام‌حسین بنان، با حضور هنرمندان و علاقمندان در فضای باز فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

به گزارش نای، نمایشگاه گروهی پرتره‌نگاری مشاهیر ایران در قالب هنر «تکستایل آرت» با پاسداشتی از ۱۵ هنرمند بزرگ عرصه‌ی موسیقی اصیل و کلاسیک ایران به نمایش عموم درآمد.

هیوا پاشایی، مدرس دانشگاه و طراح این رویداد فرهنگی هنری، اولین سخنران این مراسم گفت: «این رویداد هنری با برپایی کارگاه گروهی جمعی از هنرمندان جوان که شامل ۱۵ هنرمند و ۴۵ دستیار بود، این آثار را خلق کردند و انتخاب این ۱۵ چهره‌ی ماندگار عرصه‌ی موسیقی براساس علاقه‌ی پدیدآورندگان این آثار بوده است.

عضو انجمن هنرمندان نقاش ایران در ادامه بیان داشت: «به زودی این هنرمندان کار روی پرتره‌ی ۵۰ هنرمند سینما و تئاتر را با متریال متفاوت آغاز خواهند کرد و امیدواریم این آثار را شهرداری به قیمت مناسب از خالقان این آثار خریداری کند.

سیدعباس سجادی، مدیرعامل بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران، دیگر سخنران این مراسم، ضمن خوش‌آمدگویی اظهار داشت: «فرهنگسرای نیاوران متعلق به مردم و هنرمندان است و خوشحالم که در مجموعه‌ی آبرومندی که از گذشته برای ما مانده کارهای هنری خوبی ارائه می‌شود.»

وی افزود: «گنجینه‌های فرهنگی و هنری کشور ما فقط ستون‌های چهل ستون و یا تخت جمشید نیستند بلکه هنرمندان و پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری کشور ایران هستند که ارزش‌شان خیلی بیشتر است.»

مجید درخشانی و ارسلان کامکار با حضور در این نمایشگاه به همراه پدیدآورندگان آثار از پرتره‌ی خودشان رونمایی کردند و هانا کامکار نیز از پرتره‌ی بیژن کامکار رونمایی کرد. همچنین در ادامه شهرام ناظری، کیوان ساکت و شهداد روحانی نیز در فرهنگسرای نیاوران حضور یافتند و از پرتره‌های خودشان بازدید به عمل آوردند.

e q r w

چاپ
>