X
همزمان با یک‌صدوپنجمین زادروز استاد غلام‌حسین بنان

افتتاح نمایشگاه پرتره‌نگاری مشاهیر موسیقی ایران در نیاوران

یکشنبه, 12 اردیبهشت 1395

نمایشگاه پرتره‌نگاری از مشاهیر موسیقی ایران عصر پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

به گزارش نای، این نمایشگاه پاسداشتی است از هنرمندان بزرگ و برجسته‌ی موسیقی اصیل و کلاسیک ایرانی که طی سالیان سال با صدای ساز و نوای آواز خویش، برگ زرینی بر دفتر فرهنگ و هنر هزاران ساله‌ی این مرز و بوم رقم زده‌اند و نغمه‌ساز ترانه‌های ماندگار سرزمین‌مان بوده‌اند.

در این کوشش هنری، چهره‌ی پانزده نفر از مشاهیر موسیقی ایران، غلامحسین بنان، محمد رضا لطفی، جلال ذوالفنون، پرویز مشکاتیان، لوریس چکناواریان، محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، حسین علیزاده، بیژن کامکار، ارسلان کامکار، کیخسرو پورناظری، کیهان کلهر، مجید درخشانی، کیوان ساکت و شهرداد روحانی به نمایش عمومی در خواهد آمد و در مراسم رونمایی از آثار یادشده با حضور تنی چند از بزرگان، هنرمندان و اهالی موسیقی یاد و خاطرشان ارج نهاده خواهد شد.

طرح این رویداد هنری، با پیشنهاد و هدایت هیوا پاشایی، مدرس دانشگاه و عضو پیوسته‌ی انجمن هنرمندان نقاش ایران، صورت پذیرفته و همزمان با یکصد و پنجمین زادروز استاد غلامحسین بنان با حمایت بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران روز پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت، مصادف با عید سعید مبعث، به نمایش عمومی در خواهد آمد.

پدیدآورندگان پرتره‌ی مشاهیر موسیقی ایران در این نمایشگاه عبارتند از: النا پروین نمین، آیلار پورزرگر، فاطمه تائب، رویا حبیب نژاد بهتاش، مهدی روزبه، مهدی ساروخانی، سروناز سلطانی، سروین سلطانی، مهسا سلطانی، پریسا شوبیری، صدف طواهریان، رایحه قدس، ملیکا کوچکی فشکی، فهیمه مختاریان، آویده مهرانی.

گفتنی است ۱۵ اثر مذکور در ساعت ۱۷ روز پنجشنبه رونمایی خواهد شد و نمایش عمومی آثار تا روز ۲۶ اردیبهشت در فرهنگسرای  نیاوران ادامه خواهد داشت.

چاپ
>