X
با قطعه‌ی «واسنا»

رامین اخوی‌جو برنده‌ی مسابقه‌ی جهانی آهنگسازی کلاسیک شد

چهارشنبه, 29 اردیبهشت 1395

رامین اخوی‌جو برنده‌ی مسابقه‌ی جهانی آهنگسازی کلاسیک شد

به گزارش نای، این مسابقه که توسط کمپانی بزرگ موسیقی کلاسیک Ablaze Records انجام شد نام یک آهنگساز ایرانی را همراه با ۷ آهنگساز دیگر از کشورهای مختلف به عنوان برنده اعلام کرد. این مسابقه به‌صورت تخصصی برای قطعه ارکستر سمفونی و به‌صورت جهانی انجام گرفت که قطعه‌ی مدرن «واسنا» اثر رامین اخوی‌جو توانست این جایگاه جهانی را به دست آورد.

«واسنا» قطعه‌ی ارکسترال موومان سمفونیک، در سال ۲۰۱۵ میلادی توسط این آهنگساز ساخته شده است که این اثر همراه با دیگر آثار آهنگسازان برنده توسط ارکستر فیلارمونیک برنو جمهوری چِک به رهبری مایکل تامز در اواخر اردیبهشت ضبط خواهد شد و توسط کمپانی‌های of America NAXOS Albany music, Amazon, iTunes, SuperD  one-Stop,   در بهار ۲۰۱۷ میلادی به‌صورت جهانی پخش خواهد شد.

رامین اخوی‌جو متولد ۱۳۶۵، مدرک کارشناسی ارشد آهنگسازی خود را با رتبه‌ی اول از دانشگاه هنر تهران دریافت کرد. ایشان جوایز بین‌المللی و داخلی دیگری همچون Orient/Occident (لویو، اوکراین، ۲۰۱۵)، ConTempora (اسکوپیه، مقدونیه، ۲۰۱۵)، Charlotte New Music Festival (کارولینا شمالی، آمریکا، ۲۰۱۵)، IMHM (لندن، انگلیس، ۲۰۱۴)، ACIMC (پاریس، فرانسه، ۲۰۱۴) و مسابقه‌ی خانه‌ موسیقی (تهران، ۲۰۱۳ و۲۰۱۵) را نیز در کارنامه‌ی خود دارد.

ارکستر فیلارمونیک برنو دارای سابقه‌ی تاریخی برجسته در دنیای موسیقی کلاسیک است، به‌طوری‌که تأسیس آن در سال ۱۸۷۰ میلادی و با حمایت و توجه بسیارِ آهنگساز بزرگ Leoš Janáček اتفاق می‌افتد. این ارکستر از جهات بسیاری همچون رنگ، موزیکالیته و شناخت دقیق موسیقی کلاسیک در سراسر جهان شناخته شده است. رهبری این اثر بر عهده‌ی مایکل تامز، تحصیل‌کرده‌ی موسیقی از دانشگاه آکسفورد است. همچنین با توجه به اهمیت و دشواریِ ضبط و صدابرداری آثار ارکسترال، صدابرداری این اثر توسط یکی از سرشناس‌ترین صدابرداران دنیا انجام می‌شود که وی موفق به دریافت ۴ جایزه‌ی Grammy برای ضبط و صدابرداری آثار کلاسیک شده است.

چاپ
>