X
با حضور اساتید عرصه‌ی موسیقی و آواز ایرانی

دوازدهمین شب آواز ایرانی برگزار می‌شود

سه شنبه, 25 خرداد 1395

دوازدهمین شب آواز ایرانی به همت مرکز موسیقی و مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه‌ی هنری، شنبه  ۲۹ خرداد، ساعت ۱۸، در تالار «اندیشه»ی حوزه‌ی هنری برگزار می‌شود.

به گزارش نای، در سری جدید شب آواز ایرانی ۶ گروه به اجرای برنامه خواهند پرداخت که همچون گذشته یک گروه با عنوان «میهمانِ ویژه» از چهره‌های شناخته‌شده‌ی آواز و موسیقی اجرا دارند و پنج گروه جوان منتخب دیگر به شکل رقابتی به صحنه می‌روند. اجرای این گروه‌ها توسط هیئت داوران که از اساتید صاحب‌نام عرصه‌ی موسیقی و آواز ایرانی‌اند ارزیابی می‌شود. در پایان هر برنامه نیز یک گروه به عنوان گروه برتر معرفی خواهد شد که گروه‌های برتر هر ماه، در پایان سال برای معرفی ۳ گروه برتر با هم به رقابت می‌پردازند.

در دوازدهمین شب آواز ایرانی سعید صداقت، از خوانندگان سنتی کشور، به همراه علی مبشری، نوازنده‌ی تار، یکی از گروه‌‌های شرکت‌کننده در مراسم خواهند بود که به اجرای برنامه می‌پردازند.

سعید صداقت دوره‌های ردیف آوازی را نزد محمد منتشری و همچنین پدرش ماشاالله صداقت فرا گرفته و تا به امروز اجراهای متعددی در سراسر کشور داشته است. علی مبشری فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی موسیقی از دانشکده‌ی هنر و معماری است و از محضر اساتیدی چون علی طریقت، داریوش پیرنیاکان، کیوان ساکت و حمید متبسم بهره جسته و با گروه‌‌های موسیقی بسیاری به عنوان نوازنده همکاری داشته است.

در بخش دیگر این برنامه ابوالفضل ریاحی به همراه سروش نبوی، نوازنده‌ی تار، اجرا خواهد داشت. ابوالفضل ریاحی دوره‌های ردیف آوازی را نزد اساتیدی چون علی‌اصغر شاهزیدی، مجید جهاندار و سیدرضا طباطبایی فرا گرفته است. او سه‌تار را نزد شهرام شاه‌ولایتی، تمبک را از سجاد منصوری و پیانو را نزد جلیل سجاد آموخته است.

گفتنی است سروش نبوی، نوازنده‌ی تار، دوره‌های ردیف‌نوازی را زیر نظر استاد شاهزیدی و تئوری موسیقی را زیر نظر سعید هنرمند و تار را نزد اساتیدی همچون محمدرضا لطفی، شهرام میرجلالی، حسن کسایی، هوشنگ ظریف آموخته است.

این نشست ماهانه با هدف تجلیل از پیشکسوتان آواز ایرانی، کشف و معرفی چهره‌های جدید شکل گرفته است.

چاپ
>