X
در فستیوال «Les Tuilerie-Les beaux bois»

تکنوازی پیانوی لیلا رمضان در کشور فرانسه

یکشنبه, 20 تیر 1395

لیلا رمضان، پیانیست ایرانیِ ساکن سوییس، ۲۶ تیر ماه، پروژه‌ی «صد سال موسیقی ایران برای پیانو» را در فستیوال «Les Tuilerie-Les beaux bois» در کشور فرانسه با اجرای قطعاتی از مرتضی حنانه، مهران روحانی، کارن کیهانی، بهزاد رنجبران، رضا والی، ایرج صهبایی، آفتاب درویشی، فوزیه مجد، و علیرضا مشایخی برای پیانوی سولو اجرا می‌کند.

به گزارش نای، در این فستیوال نوازندگان به نامی چون سونیا ویدِرـ‌اَتِرتِن (Sonia Wieder-Aterton)، ایموجِن کوپر (Imogen Cooper)، و کوئاتور مَنفرِد (Quatuor Manfred) نیز اجرا خواهند داشت.

لیلا رمضان، نوازندگی پیانو را نزد اساتیدی چون مصطفی‌کمال پورتراب، رافائل میناسکانیان و دلبر حکیم‌آوا در ایران آغاز کرده و پس از اخذ مدرک نوازندگی در اکول نرمال، آلفرد کورتو در پاریس و دو کارشناسی ارشد در رشته‌های نوازندگی پیانو و آکومپانیمان در مدرسه‌ی عالی موسیقی لوزان، از کلاس‌های استادانی چون ژان کلود پنتیه، هلموت دویچ، و همکاری با آهنگسازانی چون تریستان مورای، میکاییل ژرل، لوییز نائون و ویلیام بلانک بهره برده و هم اکنون ساکن شهر لوزان است. وی بورسیه فونداسیون‌هایی چون آلبرت روسل در فرانسه و نیکاتی دو لوز، و مکس دی ژوست در سوییس بوده است و اجراهای وی از رادیوهای سوییس و فرانسه پخش می‌شود.

لیلا رمضان مسؤل هنری و پیانیست آنسامبل موسیقی معاصر «ماتکا» در ژنو است و تا کنون پروژه‌های فرهنگی متعددی با این آنسامبل و آهنگسازان ایرانی اجرا کرده است. وی هم اکنون مشغول ضبط مجموعه‌ی چهار سی‌دی شامل قطعاتی از آهنگسازان ایران برای پیانو، با مسئولیت پخش جهانی شرکت فرانسوی هارمونیا موندی است و اولین سی‌دی این مجموعه در زمستان امسال در پاریس رونمایی خواهد شد.

چاپ
>