انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

تکنوازی پیانوی لیلا رمضان در کشور فرانسه

لیلا رمضان، پیانیست ایرانیِ ساکن سوییس، ۲۶ تیر ماه، پروژه‌ی «صد سال موسیقی ایران برای پیانو» را در فستیوال «Les Tuilerie-Les beaux bois» در کشور فرانسه با اجرای قطعاتی از مرتضی حنانه، مهران روحانی، کارن کیهانی، بهزاد رنجبران، رضا والی، ایرج صهبایی، آفتاب درویشی، فوزیه مجد، و علیرضا مشایخی برای پیانوی سولو اجرا می‌کند.

به گزارش نای، در این فستیوال نوازندگان به نامی چون سونیا ویدِرـ‌اَتِرتِن (Sonia Wieder-Aterton)، ایموجِن کوپر (Imogen Cooper)، و کوئاتور مَنفرِد (Quatuor Manfred) نیز اجرا خواهند داشت.

لیلا رمضان، نوازندگی پیانو را نزد اساتیدی چون مصطفی‌کمال پورتراب، رافائل میناسکانیان و دلبر حکیم‌آوا در ایران آغاز کرده و پس از اخذ مدرک نوازندگی در اکول نرمال، آلفرد کورتو در پاریس و دو کارشناسی ارشد در رشته‌های نوازندگی پیانو و آکومپانیمان در مدرسه‌ی عالی موسیقی لوزان، از کلاس‌های استادانی چون ژان کلود پنتیه، هلموت دویچ، و همکاری با آهنگسازانی چون تریستان مورای، میکاییل ژرل، لوییز نائون و ویلیام بلانک بهره برده و هم اکنون ساکن شهر لوزان است. وی بورسیه فونداسیون‌هایی چون آلبرت روسل در فرانسه و نیکاتی دو لوز، و مکس دی ژوست در سوییس بوده است و اجراهای وی از رادیوهای سوییس و فرانسه پخش می‌شود.

لیلا رمضان مسؤل هنری و پیانیست آنسامبل موسیقی معاصر «ماتکا» در ژنو است و تا کنون پروژه‌های فرهنگی متعددی با این آنسامبل و آهنگسازان ایرانی اجرا کرده است. وی هم اکنون مشغول ضبط مجموعه‌ی چهار سی‌دی شامل قطعاتی از آهنگسازان ایران برای پیانو، با مسئولیت پخش جهانی شرکت فرانسوی هارمونیا موندی است و اولین سی‌دی این مجموعه در زمستان امسال در پاریس رونمایی خواهد شد.