X
رییس انجمن موسیقی استان گلستان خبر داد:

برگزاری آکادمی آواز در گلستان/ رقابت در دو بخش آواز کلاسیک ایرانی و پاپ

سه شنبه, 3 دی 1398

رییس انجمن موسیقی استان گلستان از برگزاری آکادمی آواز با حضور هنرمندان این استان خبر داد.

به گزارش نای، ابوذر اسماعیلی، رییس انجمن موسیقی استان گلستان، در خصوص برگزاری آکادمی آواز در این استان گفت: جشنوارۀ آوازی گلستان مدتی است که در حال برگزاری است و نحوۀ اجرا شبیه به انوع آکادمی‌های آوازی که در کشور برگزار می‌شود و نظیر آن را در رسانه ملی شاهد بوده‌ایم می‌باشد. در هر مرحله تعدادی از شرکت‌کنندگان از سوی هیئت داوران به مرحلۀ بعدی راه پیدا می‌کنند و از اجرای هر مرحله برای انتشار در فضای مجازی نیز ویدئوکلیپی تهیه می‌شود.

وی در مورد نحوۀ اطلاع‌رسانی تویح داد: در ابتدا فراخوان جشنواره در فضای مجازی منتشر شد. آثاری از سوی متقاضیان به دبیرخانۀ جشنواره ارسال شد و منتخبین به جشنواره برای رقابت با یکدیگر دعوت شدند. وُرکشاپ‌هایی توسط داوران جشنواره برای شرکت‌کنندگان برای آماده‌ساختن آنها جهت اجرا روی صحنه برگزار شد که تا الان ده تا دوازده وُرکشاپ نیز برگزار شده است. هفتۀ گذشته وُرکشاپ مرحلۀ دوم برگزار شد که ده نفر از هر بخش به مرحلۀ نهایی راه پیدا کردند.

اسماعیلی در ادامه بیان کرد: این جشنواره در دو بخش آواز کلاسیک ایرانی و پاپ برگزار می‌شود. از هر مرحله تیزری برای انتشار در فضای مجازی تهیه می‌شود. این رویکرد از این بابت است تا هم اسپانسرها برای برگزاری دوره‌های بعدی جشنواره جذب شوند و هم خود شرکت‌کنندگان تشویق شوند و جشنواره مخاطب بیشتری پیدا کند.

او در خصوص داوران این جشنواره اظهار داشت: داوران از هنرمندان مطرح استان گلستان هستند؛ در بخش موسیقی پاپ: سهیل سرکرده، حامد جنتی، روزبه پهلوان‌نژاد، امیر شمس، رضا معنوی، و در بخش کلاسیک ایرانی: سعید محمدی، ابوالقاسم صادقیان، فرهاد قلی‌نژاد، عیسی احمری، و سیدابوالفضل امیرلطیفی داوران این جشنواره را تشکیل می‌دهند.

چاپ
>