X
از سوی مؤسسه‌ی آوای هنر و اندیشه

انتشار آلبوم «به که مانی…» با صدای مظفر شفیعی

دوشنبه, 17 خرداد 1395

آلبوم «به که مانی…» با نوازندگی پیانوی فخری ملک‌پور و آواز مظفر شفیعی و تار مهیار مشفق از سوی مؤسسه‌ی آوای هنر و اندیشه منتشر شد.

به گزارش نای، این آلبوم شامل دو بخش آوازی «شور مرکب» با اشعاری از سعدی و آواز افشاری با اشعاری از حافظ است. تصانیف «امان از فراغت» از عارف قزوینی و «دلم دیوانه شد» از عماد خراسانی نیز در آن اجرا شده است.

استاد فخری ملک‌پور، نوازنده‌ی پیانو، ردیف موسیقی دستگاهی ایران به روایت استاد محجوبی را برای پیانو در آلبوم «مشق استاد» اجرا و منتشر کرده‌اند. آلبوم‌های «طرب‌انگیز»، «آوای لاله‌ها»، «تنها رفتی»، «چراغی از علی دارم»، «نسیم بهاری» و «آه باران» با تکنوازی ایشان منتشر شده است. فخری ملک‌پور از شاگردان استادان ادیب خوانساری، احمد عبادی، علی تجویدی و حسین تهرانی هستند.

 

استاد مظفر شفیعی، ردیف‌دان، مدرس آواز، و عضو هییت مدیره‌ی کانون خوانندگان سنتی خانه‌ی موسیقی است. از دوران نوجوانی ردیف های آوازی را نزد پدرش فرا گرفت و سپس به کلاس‌های اسماعیل مهرتاش راه یافت و پس از آن دوره‌ی آموزش عالی را نزد استاد شجریان تکمیل کرد. وی کنسرت‌های متعددی در ایران و خارج از کشور برگزار کرده و آلبوم‌های متعددی از جمله «راست» با آهنگسازی ژان دورینگ، «چهارگاه مرکب»، «نقش خیال»، «من جدا گریه کنم ابر جدا»، «سرمست»، «دیرگاهیست»، «ابوعطا» از وی منتشر شده است.

 

مهندس مهیار مشفق، ردیف‌دان، و نوازنده‌ی تار و سه‌تار، موسیقی را در نوجوانی از سال ۱۳۶۱ نزد استادانی چون زیدالله طلوعی، هوشنگ ظریف، داریوش طلایی و محمدرضا لطفی آموخت. اجرای چندین کنسرت، آهنگسازی، تنظیم موسیقی و نوازندگی تار در آلبوم‌های «نقش خیال» و «در آینه‌ی خیال» و آموزش شاگردان متعدد از جمله فعالیت‌های موسیقایی وی است.

چاپ
>