X
با حضور رییس جشنواره موسیقی فجر

کنسرت گروه «صنم» برگزار شد

جمعه, 22 دی 1396

گروه «صنم» در دومین روز جشنواره موسیقی فجر در سئانس دوم با خوانندگی مظفر شفیعی در تالار رودکی روی صحنه رفت.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، این برنامه که ویژه موسیقی کلاسیک ایرانی بود در دو بخش برگزار شد. در بخش اول حسام اینانلو نوازنده کمانچه و سرپرست گروه «صنم» روی صحنه آمد تا قطعاتی را به صورت بداهه اجرا کند. اینانلو در اجرای خود همواره به خلق و تجربه‌ی فضاهای نو تأکید دارد و در اجرای دیشب خود نیز از این رویکرد بهره برد.

این نوازنده پیش از این در چندین دوره جشنواره موسیقی فجر حضور داشته و با نوازندگان و گروه‌های مختلفی در این رویداد نوازندگی کرده است.

در بخش دوم اعضای گروه روی صحنه آمدند تا قطعاتی را در دستگاه همایون و آواز ابوعطا اجرا کنند. قطعاتی که در بخش دوم اجرا شد عبارت بودند از: تصنیف «باران»، تصنیف «خموشی»، چهارمضراب بیداد از حسام اینانلو، تصنیف «افسوس»، چهارمضراب آهسته در ابوعطا، و تصنیف «شب‌آیینه‌های نور» از امیرعباس ستایشگر.

مظفر شفیعی (خواننده)، امیرعباس ستایشگر (سه‌تار)، حسام اینانلو (کمانچه)، زمان خیری (نی)، پویان گرامی (تمبک)، حجت فرجیان (عود)، امیراحمد خانی (تار)، رضا اسدی (تار)، کیارش داوودی (سنتور)، کیان شمس (کمانچه) اعضای گروه «صنم» در این اجرا بودند.

فردا شنبه در سومین روز جشنواره‌ی موسیقی فجر شاهد اجرای گروه آوازی تهران به رهبری میلاد عمرانلو (سئانس اول) و گروه «سرشک» به سرپرستی یحیی علوی و خوانندگی مهدی سالاری (سئانس دوم) روی صحنه می‌آیند.

چاپ
>