X

ارسلان طیبی: جشنواره موسیقی جوان نسل جوان را با موسیقی اقوام آشنا کرده است

شنبه, 27 آذر 1400

به گزارش نای ،  ارسلان طیبی نوازنده و داور بخش موسیقی نواحی شاخه موسیقی مازندران جشنواره پانزدهم موسیقی جوان گفت: حدود ۷ سال است که به عنوان داور همراه جشنواره موسیقی جوان هستم . سال اولی که من آمدم شرکت کنندگان از موسیقی مازندران تعدادشان خیلی کم بود به طوری که اصلا در مرحله اول داوری نشدند و همه مستقیم به مرحله نهایی رفتند اما امسال به قدری شرکت کننده‌ زیاد بود که نمی‌توانستیم از این تعداد چه نفر را انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه تاثیر برگزاری جشنواره موسیقی جوان در مازندان بسیار زیاد بوده، افزود: خوشبختانه این جشنواره بر جوانان تاثیر بسزایی داشته و انگیزه خوبی برای جوان ها ایجاد کرده تا به سمت موسیقی بروند، ساز یاد بگیرند و در این رشته فعالیت کنند.

طیبی در ادامه به نقش جشنواره در معرفی موسیقی نواحی اشاره کرد و بیان داشت: نوجوانان و جوانان در مازندران علاوه بر اینکه به موسیقی منطقه خودشان روی آوردند به موسیقی های دیگر مناطق نیز علاقه‌مند شدند به طوری که آنها را گوش می دهند و حتی روی آنها کار می کنند و این خود ماحصل برگزاری جشنواره جوان در سطح کشور است که باعث شده نسل جوان با موسیقی همه اقوام آشنا شوند.

این داور بخش موسیقی نواحی شاخه موسیقی مازندران جشنواره پانزدهم موسیقی جوان درباره کیفیت آثار شرکت‌کنندگان گفت:به نظر من سال به سال کیفیت جشنواره بالاتر رفته و نوازنده ها قوی تر شدند. نحوه اجراها هم عالی بوده که این مسئله به خاطر رقابتی بودن این جشنواره است که باعث می‌شود شرکت کنندگان در یک رقابت سالم سطح نوازندگی و خوانندگی خود را هر سال بالا ببرند.

طیبی درخصوص فاکتورهای داوری موسیقی مازندران اظهار داشت: صحیح اجرا کردن قطعات، سرعت عمل، تکنیک و پایبندی به رپرتوار اجرایی از جمله فاکتورهای ما برای داوری است.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: من معتقدم که جایگاه جشنواره موسیقی جوان از نظر کیفی، اجرایی و نظم و انضباط از سایر جشنواره هایی که برگزار می شود؛ بالاتر است و جایگاه اول را در بین سایر جشنواره ها به خود اختصاص می دهد.

چاپ
>