X

سعید نایب‌محمدی: شناخت موزیکالیته در ساز بسیار مهم است

دوشنبه, 13 شهریور 1396

سعید نایب‌محمدی، نوازندۀ توانای عود می‌گوید وقتی تسلط روی آموزش و شناخت و گوش موسیقایی بالا باشد نه‌تنها در عود بلکه جوان‌ها در تمامی سازها نیز موفق خواهند بود..

 

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، سعید نایب محمدی در مورد ارزیابی اجراها گفت: امسال شاهد کاهش هنرجوها بودیم بطوری که در ردۀ ج شرکت‌کننده‌ای نبود و اگر بخواهیم مقایسه‌ای داشته باشیم میان دو ردۀ سنی الف و ب بچه‌های ردۀ سنی ب سطح‌شان بالاتر بود.

 

وی افزود: برای پیشرفت بهتر است هنرجوها به موسیقی هنریِ عربی و ترکی هم گوش بدهند تا بتوانند درک بهتری از ساز خود داشته باشند. نکتۀ مهم دیگر در یادگیریِ ساز، شناخت موزکالیته است که اهمیت ویژه‌ای دارد. وقتی تسلط روی آموزش و شناخت و گوش موسیقایی بالا باشد نه‌تنها در عود بلکه جوان‌ها در تمامی سازها نیز موفق خواهند بود.

 

او دربارۀ جشنوارۀ موسیقی جوان گفت: این جشنواره یک اتفاق موسیقایی و یکی از بهترین فرصت‌هایی است که در اختیار هنرجوها قرار می‌گیرد و مهم‌تر از همه تداوم آن باعث بهترشدنش است.

 

 

یازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان با دبیری هومان اسعدی، با حمایت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به همت انجمن موسیقی ایران، از ۸ تا ۲۶ شهریور ماه سال جاری در تالار رودکی، و مراسم اختتامیه نیز در ۲۷ شهریور ماه در تالار وحدت، برگزار خواهد شد.

چاپ
>