X

هشتمین نشست تخصصی هنرمندان موسیقی کرج برگزار می‌شود

چهارشنبه, 1 شهریور 1396

هشتمین نشست تخصصی هنرمندان موسیقی کرج شنبه ۱۱ شهریور، ساعت ۱۹ در سالن سیروس صابر ادارۀ کل فرهنگ و ارشاد برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، این سلسله نشست‌ها با همت آموزشگاه موسیقی «آوای دل» گوهردشت به مدیریت سبحان مهدی‌پور برگزار می‌شود که ورود برای عموم آزاد است.

در این سلسله نشست‌ها چند خواننده همراه با ساز به اجرای برنامه می‌پردازند. رویکرد هر برنامه تا کنون با دیگر برنامه‌ها متفاوت بوده؛ در برنامه‌ی هفتم سبحان مهدی‌پور همراه با فاضل جمشیدی (خواننده) در زمینه‌ی آسیب‌شناسی آواز به گفتگو نشستند.

سبحان مهدی‌پور (خواننده‌ی موسیقی ایرانی) در مورد این سلسله نشست‌ها گفت: یکی از دغدغه‌های جدی من اجرای این‌گونه نشست‌ها توسط مؤسسه‌ی آوای دل است چرا که بر این اعتقادم ریشه و پایه و اساس موسیقی ما ساز و آواز است و عیار یک خواننده این‌گونه مشخص می‌شود.

وی در ادامه توضیح داد: تصنیف‌خوانی هم نکات ظریف و مشخص خود را دارد که مورد استقبال مردم جامعه است، ولی آواز و تکنوازی اصل و اساس موسیقی ایرانی یا دستگاهی ماست که باید خواننده و نوازنده به آن درجه رسیده باشد تا در ساز و آواز بتواند رضایت شنونده را تا حد امکان جلب نمایند.

مهدی‌پور در پایان خاطرنشان کرد: این سلسله نشست‌ها برای اولین‌بار بعد از انقلاب در استان البرز اتفاق می‌افتد و علاقه‌مندان می‌توانند در این برنامه به‌صورت رایگان حضور پیدا می‌کنند.

چاپ
>