X

جزییات دیدار مدیرعامل بنیاد رودکی با رئیس کنسرواتوار شانگهای

دوشنبه, 10 خرداد 1395

به گزارش نای، روز چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت بهرام جمالی، مدیرعامل بنیاد رودکی، و پروفسور شین پینگ جانگ، رئیس کنسرواتوار شانگهای، و پروفسور شیائو می، استاد موسیقی سنتی چین و موسیقی‌های شرق، به منظور همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌ی معرفی موسیقی سنتی و فولکلور در محل این مرکز هنری ملاقات و گفتگو کردند.

در ابتدا مدیرعامل بنیاد رودکی گزارشی از فعالیت‌های بنیاد رودکی را ارائه کرد. در ادامه به موضوع نحوه‌ی اجراء و برگزاری نمایشگاه آلات موسیقی سنتی و نواحی ایران در اکتبر سال آتی اشاره شد. سپس آقای شین پینگ جانگ ضمن خوش‌آمدگویی به مدیرعامل بنیاد رودکی، از اجرای اکستر سمفونیک تهران در شانگهای تقدیر و تشکر کرد و گفت: «از هنرنمایی ارکستر ایران بسیار لذت بردم و شبی به‌یادماندنی بود و از ابراز احساسات تماشاگران به‌خوبی معلوم بود که آنها نیز بسیار راضی بودند.»

وی همچنین با اشاره به روابط دیرینه‌ی دو کشور ایران و چین، رفت و آمد و تبادل هیئت‌ها و گروه‌های هنری و فرهنگی دو کشور را در تعمیق روابط دو ملت و دولت مؤثر دانست و از برگزاری نمایشگاه آلات موسیقی سنتی ایران استقبال کرد.

بهرام جمالی با تشکر از مهمان‌نوازی دولت و مردم چین، مختصری درباره‌ی آلات و سازهای موسیقی سنتی و فولکلور ایران توضیحاتی داد و در ارتباط با برگزاری نمایشگاه آلات موسیقی سنتی ایران و همکاری‌های متقابل پیشنهادهایی را برای بهتر برگزارشدن این برنامه ارائه کرد.

پروفسور شیائو می نیز ضمن تشکر از حضور و مذاکرات به‌عمل‌آمده، آن را بسیار سودمند توصیف کرد. در ادامه در ارتباط با محورهای پیشنهادیِ ذیل مذاکره شد و آمادگی نمایندگی و بنیاد رودکی در پیگیری و اجرای آن اعلام شد. در این جلسه مقرر گردید:

  1. علاوه بر نمایش ادوات و سازهای سنتی کارگاهی برای معرفی هر ساز برگزار شود.
  2. علاوه بر نمایش ادوات و سازهای سنتی یک گروه ۱۲ و یا هفت نفره برای اجرای زنده‌ی موسیقی سنتی ایران در شانگهای اعزام شود.
  3. اجرای مشترک بین گروه موسیقی سنتی ایران و چین در شانگهای برگزار شود.
  4. بنیاد رودکی لیستی از تعداد ادوات و سازهای موسیقی سنتی به همراه بروشور معرفی آن و میزان قیمت هر یک را به منظور اخذ مجوزها و امور گمرکی تهیه و با پست الکترونیک به طرف مقابل اعلام کند.
  5. هزینه‌ی بلیت رفت و برگشت بر عهده‌ی طرف ایرانی و هزینه‌های اسکان، ایاب و ذهاب و… بر عهده‌ی طرف چینی خواهد بود.

در پایان هدایایی از سوی طرفین به رسم یادبود اهدا شد.

چاپ
>