X

«چکاوک» و یک شب ایرانی در تالار وحدت

جمعه, 27 بهمن 1402

ارکستر موسیقی «چکاوک» در چهارمین روز از سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر ساعت ۱۸:۳۰ در تالار وحدت به روی صحنه رفت.

به گزارش روابط‌عمومی جشنواره موسیقی فجر، ارکستر موسیقی «چکاوک» به رهبری رضا شایسته و با حضور خوانندگانی چون محمد رضاییان افروز، محمدرضا تنها و امیر استرکی قطعات عاشقانه و خاطره‌انگیز موسیقی ملی ایران را به اجرا گذاشت. ارکستر موسیقی «چکاوک» پیش از این هم تجربه حضور در جشنواره موسیقی فجر را داشته است و این بار هم در جشنواره سی و نهم فجر توانست مخاطبان بسیاری را با موسیقی گلها همراه کند.

 

«پشیمانم»، «جلوه بستان»، «بهار جاویدان»، «سرگذشت»، «دوست دارم»، «آسمون کبود»، «با تو رفتم»، «زندگی»، «اشکم دونه دونه» و «گلزار» از جمله قطعاتی بود که در این کنسرت به اجرا درآمد.

رضا شایسته رهبر ارکستر موسیقی «چکاوک» در این کنسرت ضمن خیرمقدم به حاضران در سالن اظهار  کرد: امشب شب خاصی برای من است؛ چرا که ارکستر چکاوک ۲۵ سال می‌شود.صحنه موسیقی به هنرمند زندگی و امید می‌دهد.

این هنرمند افزود: هدف این ارکستر زنده نگاه داشتن موسیقی فاخر ایرانی است و کارهایی که امشب شنیده شد، برای اولین بار در این ۴ دهه به روی صحنه رفته است. موسیقی ملی ما گنجینه باارزشی است که باید از آن صیانت شود و نسل به نسل آن را بشنوند و لذت ببرند و فراموش نشود و هدف این ارکستر هم شنیده شدن این آثار فاخر ایرانی است.

دانیال جورابچی، آرمین قضایی، حمید یاسری، مرضیه مزینانی، موژان میرزایی، ملیکا زاده محمدی، رمیصا نفیسی، نوشین معتمدی، مهدی کاسی‌پور، مجید خردجو، فرشاد بلندی کاشانی،ساسان حنیفی، علیرضا حبیب‌الهی، سید مهدی صفوی‌تهران(ویلون)، داریوش حجازی، امیرحسین طایی، حسین پارسافر، مصطفی حیات غیبی(آلتو)، ارسلان علیزاده، کوروش کشاورز، سینا آذرآباد، علی آقاجانی (ویلنسل)، سیامک صانعی(کنترباس )، نیلوفر ابراهیمی(فلوت)، علی اصغر شمس(کلارینت )، مینو قاسم‌پور(قانون)، علی خبازی وحید(سازهای کوبه‌ای)و محمدحسین غریبی(پیانو) از نوازندگان این ارکستر بودند.

چاپ
>